شناسهٔ خبر: 39469 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اژدهای زباله‌سوز به لهستان و مجارستان دعوت شد

سمیه یزدان پناه کارگردان انیمیشن «یک برخورد کوتاه» اعلام کرد این اثر در جشنواره‌هایی در لهستان و مجارستان پذیرفته شده و در سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز شرکت می کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سمیه یزدان پناه کارگردان با اشاره به انیمیشن «یک برخورد کوتاه» گفت: «یک برخورد کوتاه» مهر ماه سال ۹۴ برای حضور در نهمین جشنواره پویانمایی تهران ساخته شد. هرچند زمان این انیمیشن کوتاه و نزدیک به ۲ دقیقه و ۳۶ ثانیه است، اما یک انیمیشن تخصصی است که برای اولین بار به صورت مستقل آن را ساخته ام.

وی ادامه داد: این انیمیشن داستان یک اژدها است که خارج از شهر زندگی می کند و زباله های شهر را می سوزاند. او یک روز که از سر کار باز می گردد با دختر بچه‌ای مواجه و درگیر ماجرایی می شود. یکی از مهمترین اهدافی که در این انیمیشن دنبال کردم این بود که احساسات آدم ها و نحوه بیان کردن احساسات مردم نسبت به هم را نشان دهم و یادآوری کنم که گاهی بیان برخی از احساسات به فرد و به دیگران صدمه می زند.

این انیماتور با اشاره به اینکه سوژه ای که در این انیمیشن دنبال می شود از یک ایده روانشناسی آمده است، بیان کرد: خوشبختانه بسیاری از افراد بعد از دیدن انیمیشن «یک برخورد کوتاه» با آن همذات پنداری کردند و خود را در این انیمیشن دیدند.

وی با اشاره به فضای این انیمیشن توضیح داد: با توجه به اینکه خودم یک تصویرگر هستم، سعی کردم این انیمیشن از فضاسازی و تصویرسازی زیادی برخوردار باشد و بتوانم از طریق تصویر داستان فیلم را نمایش دهم.

یزدان پناه در پایان گفت: این انیمیشن در جشنواره های مختلف بین المللی از جمله «فانتا چه» سوئیس شرکت داشته و برای حضور در جشنواره هایی در لهستان و مجارستان نیز پذیرفته شده است. همچنین «یک برخورد کوتاه» در سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز شرکت می کند.

از جمله عوامل این انیمیشن می توان به تهیه کننده و کارگردان: سمیه یزدان پناه، فیلمنامه: سمیه یزدان پناه، هادی رحیمی، پویانمایی: سمیرا کشاورزی، موسیقی و صدا: مسلم رسولی، جلوه های ویژه گرافیکی: سپهر سهرابی و تدوین: هادی رحیمی اشاره کرد.

نظر شما