شناسهٔ خبر: 39498 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر از معلمان فعال در ترویج کتاب‌خوانی

در شورای سیاست‌گذاری جشنواره «تقدیر از افراد و گروه‌های برگزیده در ترویج کتاب‌خوانی»، بخش ویژه‌ای به معلمان فعال این حوزه اختصاص داده شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ علی‌اکبر زین‌العابدین، عضو شورای سیاست‌گذاری این دوره از جشنواره، با بیان این مطلب گفت: نگاه شورای سیاست‌گذاری امسال به تشویق حداکثری مروجان برگزیده کتاب‌خوانی و سپس مدون کردن ایده‌ها و طرح‌های اجراشده آن‌هاست تا در اختیار دیگران قرار گیرد و بتوان از آن‌ها در اجرای برنامه‌های کتاب‌خوانی بهره برد.

او افزود: گروه‌هایی نظیر معلمان که تاثیر کارشان بیش از سایر گروه‌هاست و ماندگاری بیشتری هم دارد، در بخش ویژه‌ای بررسی می‌شوند.

این مولف کتاب کودک در ادامه در باره شاخص‌های داوری و اولویت‌بندی آن‌ها خاطرنشان کرد: در شاخص‌گذاری‌هایی که در شورای سیاست‌گذاری‌ داشته‌ایم، مسئله ظرفیت جغرافیایی را در داوری‌ها لحاظ کرده‌ایم. معلمی که در یک روستای دورافتاده و با 30 جلد کتاب شخصی خودش، ترویج کتاب می‌کند، بسیار خلاق‌تر از معلمی است که در کنار مدرسه‌اش، راسته کتاب‌فروشی‌ها قرار دارد.

زین‌العابدین، که خود از معلمان برگزیده در دوره نخست این جشنواره بوده است، در پایان علت کتاب نخواندن دانش‌آموزان را معلمان غیرمروج دانست که از چارچوب بسته کتاب‌های درسی بیرون نیامده‌اند.

معلمان برای حضور در این جشنواره، می‌توانند فرم ثبت نام را علاوه بر سایت وزارت ارشاد، از پورتال رسمی آموزش و پرورش و سایت معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش دریافت کنند. مهلت ارسال آثار نیز تا سیزدهم آبان‌ماه است و شماره تلفن‌های 88861324-88342979 برای پاسخ‌گویی به علاقه‌مندان اعلام شده است.

نظر شما