شناسهٔ خبر: 39517 - سرویس پرمخاطب
نسخه قابل چاپ

مهرجویی سنتوری‌هایش را انتخاب کرد

شاید بد نباشد که داریوش مهرجویی به جای ساختن «سنتوری، مرد پاییزی» یا همان «سنتوری ٢» روند عجیب و پرحاشیه ساخت ادامه فیلم اکران نشده ولی محبوب «سنتوری» را جلوی دوربین ببرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل خبر آنلاین؛ در چند ماه گذشته آنقدر حاشیه و اتفاق بر سر انتخاب بازیگر و آغاز ساخت قسمت دوم این فیلم پیش آمده که خودش به تنهایی می‌تواند دستمایه یک فیلم سینمایی مجزا باشد. همه چیز از زمانی آغاز شد که ناگهان محسن چاووشی برای حضور در «سنتوری ٢» مبلغ بالایی دستمزد طلب کرد و بهرام رادان بازیگر اصلی این فیلم در قسمت اول طی نامه‌ای که متن آن تا به امروز منتشر نشده، با اعلام دلایلی خاص به مهرجویی کناره‌گیری خود از این پروژه را اعلام کرد تا به این ترتیب دو عنصر اصلی فیلم اول حضورشان در قسمت دوم این فیلم منتفی شود. بعد از آن، هر روز خبرهای جدیدی شنیده شد، یک بار گفتند حامد بهداد و لیلا حاتمی می‌آیند که نیامدند، یک بار گفتند امین حیایی به تیم اضافه شده که باز هم تأیید رسمی آن رسانه‌ای نشد، بعد اعلام شد که یاسر بختیاری(یاس) یکی از مطرح‌ترین چهره‌های رپ فارسی قرار است در این فیلم بازی کند که هم خودش تکذیب کرد و هم مهرجویی. به تازگی هم اعلام شد که دو خواننده گمنام به نام‌های «یاسر بی‌نام» و «حمید فریزند» جایگزین‌های چاووشی و رادان خواهند بود که باز هم مهرجویی در تازه‌ترین گفت‌وگویش آن را هم تکذیب کرده اما این‌بار خبر از قطعی شدن چهره‌های جدیدش می‌دهد. خبری که البته همچنان باید منتظر ماند و دید که آیا مهرجویی برای از رونق نیفتادن بازار اخبار حول‌وحوش فیلمش ابراز کرده یا واقعا طلسم ساخت قسمت جدید سنتوری درحال شکسته شدن است.


خواننده‌های جدید انتخاب شده‌اند
«چند چهره خوش‌نام قطعاتی را برای این فیلم ساخته‌اند و اتفاقا آثاری هم که تولیدشده بسیار شنیدنی و خوب از آب درآمده است. محوریت موسیقی این آثار نیز سنتور است و همه کسانی که این قطعات را شنیده‌اند، متفق‌القول اعلام کرده‌اند که این قطعات از آثار قبلی بسیار شنیدنی‌تر و بهتر شده‌اند.» این حرف‌ها را مهرجویی به موسیقی ما گفته، این‌که چند چهره خوش‌نام برای «سنتوری، مرد پايیزی» آثاری تولید کرده‌اند، این فرضیه را که مهرجویی تلاش دارد برای فیلم جدیدش هم برگ برنده جوان و جدیدی رو کند، به کل منتفی می‌شود و به نظر می‌رسد او به این نتیجه رسیده که به جای استعدادیابی از ظرفیت فعلی موسیقی ایران استفاده کند. او در تکذیب اسامی منتشرشده از سوی برخی رسانه‌ها به‌عنوان جایگزین‌های چاووشی در فیلم جدیدش هم گفته: «مشخص نیست این اسامی با چه اهدافی منتشر شده‌اند. ولی قطعا خواننده‌های جدید این فیلم از خواننده قبلی آن بسیار متعهدتر و حرفه‌ای‌تر هستند. آدم‌هایی مهم‌تر که بسیار هم بهتر می‌خوانند و آثار زیبایی هم ساخته‌اند. نوای سنتور عالی و دلنشینی هم در این آثار جاری است که خود من از شنیدن‌شان لذت بردم. هنوز بنا بر دلایلی قرار شده اسامی آنها را منتشر نکنیم و قطعا پس از نهایی شدن این همکاری در آینده‌ای نه‌چندان دور اسامی این خواننده‌ها منتشر خواهد شد.»


چاووشی قدرنشناس است
اما این‌که مهرجویی تأکید می‌کند که خواننده‌های جدید فیلم از خواننده قبلی بسیار متعهدتر و بهتر هستند، نشان می‌دهد که قرار نیست این کارگردان ٧٦ساله مصداق ضرب‌المثل «بخشش از بزرگان است» باشد، او هنوز هم از این‌که چاووشی با درخواست مبلغی بالا (به گفته خودش ٥٠٠‌میلیون تومان) دست او را در پوست گردو گذاشته، شاکی است و از این‌که عصبانیت خود را بروز دهد، ابایی ندارد: «هنوز هم اعتقاد دارم محسن چاووشی بسیار قدرنشناس است و هنوز دلخوری‌ام از چاووشی برطرف نشده است. من با اعتبار خودم برای او مجوز گرفتم و برایش همه‌کار کردم و در انتها آن جواب را از این خواننده گرفتم.» اما نکته جالب اینجاست که مهرجویی به خوبی طرفداران سفت و سخت محسن چاووشی را که نشان داده‌اند برای حمایت از خواننده محبوب‌شان از هیچ کاری فروگذاری نمی‌کنند، می‌شناسد، به همین دلیل است که صلاح نمی‌داند اسم خواننده‌های جدید فیلمش را اعلام کند: «اگر اسامی جدید را منتشر کنیم، قطعا فضای ناخوشایندی از سوی طرفداران و خود این خواننده در فضای مجازی به وجود می‌آید و به همین دلیل تصمیم دارم به وقتش و به صورت رسمی از این آثار و خواننده‌ها رونمایی کنم.»

با این اوصاف بعید است که فیلم مهرجویی به سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر برسد، چراکه فرصت چندانی نیست ولی باید دید آیا در کل روزی خبر کلید خوردن این فیلم پرحاشیه رسانه‌ای خواهد شد یا نه.

نظر شما