شناسهٔ خبر: 39552 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از یک نسخه‌ بسیار نفیس صحیفه سجادیه پس از ۵۰۰ سال

نسخه نفیس از صحیفه سجادیه به خط کفعمی مربوط به ۵۰۰ سال پیش در قالب چاپ فاکسی‌میله همزمان با شهادت امام سجاد(ع) رونمایی می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ غلامرضا امیرخانی، معاون کتابخانه ملی، با اشاره به رونمایی نسخه‌ای بسیار نفیس از صحیفه سجادیه گفت: قرار است نسخه‌ای بسیار نفیس از صحیفه سجادیه به خط کفعمی روز دوشنبه، چهارم آبان‌ماه، همزمان با شهادت امام سجاد(ع) در مشهد رونمایی شود. این نسخه، نسخه بسیار نفیسی است که مطمئناً بسیاری از علاقه‌مندان به نسخه‌پژوهی و پژوهشگران مشتاق دیدن آن هستند.

وی ادامه داد: این نسخه نفیس به خط کفعمی نوشته شده و در یک مجموعه شخصی نگهداری می‌شده است. چاپ فاکسی‌میله این نسخه با مقدمه ۳۰۰ صفحه‌ای از سیدمحمدحسین حکیم منتشر خواهد شد. این نسخه بسیار نایاب بوده و بسیاری از علمای پیشین ما آرزومند دیدار این نسخه بودند.

ابراهیم بن علی بن حسن بن محمد بن صالح الکفعمی از مشاهیر دانشمندان و محدثان و صالحان و متورعان بود که در فاصله زمان بین شهید اول و شهید ثانی زندگی می‌کرد و دارای تصنیفات فراوانی در ادعیه و غیر آن است. وی را با عناوینی چون فاضل، ادیب، فقیه، شاعر، زاهد، عارف یاد می‌‌کنند که خود دال بر جامعیت کفعمی در علوم گوناگون است.

کفعمی در کتابت اولیه صحیفه سجادیه به نسخه شهید اول دسترسی نداشته است و از روی نسخه‌ای کتابت شده از روی نسخه شهید کتابت کرده تا این‌که در سنه ۸۷۹ق، به نسخه شهید اول دسترسی پیدا کرد و توانست مقابله دقیقی با این نسخه انجام بدهد.

نظر شما