شناسهٔ خبر: 39558 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور ۵۰۰ رسانه برگزار می شود

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور بیش از ۵۰۰ نشریه، خبرگزاری و پایگاه های خبری خبر داد و گفت: این نمایشگاه ۱۶ تا ۲۲ آبان ماه جاری در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ حسین نوش آبادی روز دوشنبه در نشست ماهانه خود با اصحاب رسانه با تسلیت ایام سوگواری عاشورای حسینی و آرزوی قبولی عزاداری های مردم در درگاه الهی، مکتب عاشورا را مکتب انسان سازی، رشد و تعالی فرهنگی عنوان کرد و گفت: عاشورا فقط متعلق به شیعیان نیست و این مکتب حسینی جهانی شده است.
وی افزود: امروز مسلمانان و غیرمسلمانان به امام حسین (ع) عشق می ورزند.
به گفته نوش آبادی قیام امام حسین (ع) برای دفاع از ارزش های دینی و الهی بوده است. امام حسین (ع) هدف از قیامش را مبارزه با ظلم و ظالم، مبارزه با ریاکاری، عوامفریبی، مبارزه با کج اندیشی، مبارزه و بی بصیرتی بوده است.
به گفته نوش آبادی امروز ملت ایران و ملت های مسلمان با درس آموختن از مکتب حسینی راه آن بزرگوار را در تحقق آرمان های مقدس و متعالی آن امام عزیز طی می کند.

** برپایی نمایشگاه رسانه با حضور ۵۰۰ رسانه
سخنگوی وزارت ارشاد از برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور بیش از ۵۰۰ نشریه، خبرگزاری و پایگاه های خبری خبر داد و گفت: این نمایشگاه ۱۶ تا ۲۲ آبان ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
نوش آبادی همچنین گفت: در این نمایشگاه بیش از هزار نشریه دانشگاهی، دانشجویی، تشکل های مختلف صنفی و مطبوعاتی رسانه ای حضور خواهند داشت.
معاون وزیر ارشاد گفت: این نمایشگاه امسال با حضور و توسط صنوف مختلف و تشکل های صنفی رسانه ای برگزار خواهد شد.
به گفته نوش آبادی امسال تلاش شده هزینه های غرفه ها کاهش داده شود به ویژه در بخش خصوصی این موضوع بیشتر مشهود است.

** چیزی به عنوان تعطیلی جشنواره نداریم
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که برگزاری جشنواره مطبوعات را به صورت جدی دنبال می کنیم گفت: درصدد هستیم تا این گونه جشنواره ها توسط صنوف و تشکل های صنفی هر چه پربارتر برگزار شود.
به گفته وی تصمیمی برای تعطیلی جشنواره مطبوعات در دستور کار نیست اما درصدد هستیم این گونه جشنواره ها توسط ظرفیت های غیردولتی برگزار شود.
نوش آبادی گفت: به سمتی می رویم که جشنواره ها از حالت ملی به سمت استانی شدن بروند لذا قرار بر این است بسیاری از استان ها جشنواره های مطبوعات را برگزار کنند.
وی تاکید کرد: همواره معتقد به حضور و فعالیت و مشارکت بخش خصوصی بوده و بر نقش نظارتی و حاکمیتی خودمان در برپایی جشنواره ها تاکید داریم.

** سه نشریه تذکر گرفت
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری جلسه امروز هیات نظارت بر مطبوعات اشاره کرد و گفت: در این جلسه که لحظاتی پیش برگزار شد سه نشریه ۹ دی، وطن امروز، ماهنامه چشم انداز ایران با توجه به تخلف هایی که توسط این هیات محرز اعلام شده و پرونده آنها برای سیر مراحل قانونی به دادگاه ارجاع شد.
نوش آبادی هیات نظارت بر مطبوعات را یک نهاد فرادستگاهی عنوان کرد و گفت: اعضای این هیات متشکل از نمایندگان سه قوه هستند و نمایندگان تشکل ها و صنوف مختلف نیز حضور دارند بنابراین شائبه هرگونه اتفاقی که در هیات نظارت می افتد تصمیم وزارت ارشاد نیست بلکه این هیات با توجه به حضور نمایندگان خود تصمیم گیری می کند.

** هفته پدافند غیر عامل برگزار می شود
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از برگزاری هفته پدافند غیرعامل از ۵ تا ۱۰ آبان در سراسر کشور خبر داد و گفت: این هفته با شعار مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت وملت برگزار می شود.
وی افزود: مسئولیت بخش های فرهنگی هفته پدافند غیر عامل به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نظر شما