شناسهٔ خبر: 39584 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هیئت علمی جدید جایزه جلال پیشنهاد معاون فرهنگی بود

مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی با بیان اینکه تغییر ترکیب هیئت علمی جایزه به طور طبیعی و با پیشنهاد معاون فرهنگی وزیر ارشاد رخ داده است از دبیری علمی حجت الاسلام مهدوی راد در این جایزه خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دو روز گذشته از سوی روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، اسامی هیئت علمی جدید جایزه ادبی جلال ‌آل‌احمد برای برگزاری هشتمین دوره از این جایزه ادبی معرفی شد. اسامی‌ که بنا بر اعلام این بنیاد با پیشنهاد معاون فرهنگی وزیر ارشاد و تایید وزیر، به این سمت منصوب شده‌اند.

با وجود اینکه تغییر در ترکیب این هیئت پیش از این از سوی دبیر اجرایی جایزه و مدیرعامل بنیاد پیش‌بینی شده بود اما تغییرات به وجود آمده در این ترکیب و کنار رفتن چهره‌هایی مانند حسین پاینده، محسن کاظمی، صادق کرمیار و محمد حنیف از هیئت علمی و جایگزینی چهره‌هایی مانند عبدالعلی دستغیب، راضیه تجار، مصطفی مستور و مهدی حجوانی در نوع خود بسیار قابل توجه بود.

در همین زمینه مهدی قزلی دبیر اجرایی این جایزه و مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در پاسخ به سوال خبرنگار مهردرباره اینکه این تغییرات با پیشنهاد بنیاد انجام شده و یا خیر اظهار کرد: پیشنهاد دهنده اسامی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که دبیر هیئت امنای جایزه است و پس از آن هیئت امنای بنیاد که شامل شورای فرهنگ و هنر معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است آنها را تایید و با حکم آقای جنتی به عنوان وزیر ارشاد و رئیس هیئت امنای جایزه به این سمت منصوب شده‌اند.

وی درباره وظایف هیئت امنای این جایزه نیز گفت: تعیین داوران و نیز آئین نامه جایزه از وظایف هیئت امناست.

قزلی در همین زمینه درباره تغییرات احتمالی که در آئین نامه جایزه جلال رخ خواهد داد نیز گفت: پیش بینی من این است که تغییرات سنگینی رخ ندهد اما این هم بسته نظر هیئت علمی جایزه خواهد بود که آئین نامه را تا چه اندازه بخواهد شامل تغییرات کند.

به گفته قزلی این تغییرات طبیعی است و در هر دوره از برگزاری این جایزه ادبی احتمال تغییر ترکیب هیئت علمی جایزه وجود خواهد داشت.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان همچنین درباره وضعیت سمت دبیری علمی این جایزه نیز گفت: حجت‌الاسلام محمد علی مهدوی راد کماکان به عنوان دبیر علمی جایزه جلال به فعالیت ادامه خواهند داد.

هشتمین دوره جایزه ادبی جلال‌آل‌احمد در سال جاری و در ۳۰ آبان‌ماه برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

نظر شما