شناسهٔ خبر: 39627 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

علی‌اکبر فرهنگی «نظریه‌پردازان ارتباطات» را در دست تالیف دارد

علی‌اکبر فرهنگی، پدر مدیریت رسانه ایران معتقد است ابعاد مختلف مدیریت رسانه باید در قالب کتاب بررسی شود و تمام موضوعات رشته مدیریت رسانه اعم از بحث‌های ساختاری، فرایندی، بودجه‌ای، مالی، مالکیت رسانه و محتوایی در این حوزه جای کار دارد.

 

علی‌اکبر فرهنگی «نظریه‌پردازان ارتباطات» را در دست تالیف دارد/ قابلیت تبدیل ابعاد مختلف مدیریت رسانه به کتاب

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ علی‌اکبر فرهنگی، پدر رشته مدیریت رسانه ایران در گفت‌وگو یی با بیان اینکه می‌توانیم در آینده شاهد دانشمندان بسیاری درحوزه مدیریت رسانه باشیم، عنوان کرد: البته هنوز فاصله ما با غربی‌‌ها در این رشته زیاد است و جای پرداختن به این مساله و تالیف و ترجمه کتاب‌ در این زمینه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ابعاد مختلف مدیریت رسانه باید در قالب کتاب بررسی شود، افزود: تمام موضوعات رشته مدیریت رسانه اعم از بحث‌های ساختاری، فرایندی، بودجه‌ای، مالی، مالکیت رسانه، محتوایی و... جای کار دارد و باید دانشجویان روی این مباحث کار کنند و این مساله باید در کتاب‌های مرتبط با این حوزه بررسی شوند.

فرهنگی همچنین از تالیف کتاب «نظریه‌پردازان ارتباطات» خبر داد و گفت: من در این کتاب سعی کردم تا نظرات صاحب‌نظران ارتباطات را در قالب یک دایرةالمعارف جمع‌آوری کنم. همچنین امیدوارم که این اثر تا پایان سال جاری منتشر شود.

علی‌اکبر فرهنگی در سال ۱۳۲۱ در شهر طالقان دیده به جهان گشود. وی از آغاز جوانی به مطالعه و تحصیل در رشته‌های گوناگونی وارد شد و از دانش و ادبیات گرفته تا علوم دینی و سپس زبان، مدیریت، جامعه‌شناسی، اقتصاد و ارتباطات را مطالعه و در این زمینه تحصیل کرد و در دو بحث متفاوت، دو دکترا و یک فوق‌دکترا گرفت. وی دوران ابتدایی و متوسطه را در تهران گذراند. از برخی معلمانش می‌توان به افراد سرشناسی چون مرحوم جلال آل احمد و دکتر خسرو فرشیدوند، استاد دانشکده ادبیات اشاره کرد. فرهنگی در زمینه ارتباطات کتاب‌های «ارتباطات انسانی» و «ارتباطات غیرکلامی» را برای نخستین‌بار در زبان فارسی پدید آورد که سال‌هاست متن درسی دانشگاه‌های مختلف ایران است.

آثار به جای مانده از فرهنگی در زمینه‌های ارتباطات و مدیریت شامل ده‌ها جلد کتاب و مقاله‌ است. تکنولوژی و تکامل فرهنگی انتشارات اسفار، اصول مدیریت (۲ جلد)، ارتباطات انسانی، جلد اول مبانی، مدیریت بازار (مدیریت بازاریابی)، ارتباطات غیر کلامی: هنر استفاده از حرکات و آواها، تنش در محیط کار: شناخت استرس‌های شغلی و شیوه‌های عملی مقابله با آنها، تعدیل اقتصادی و نیازهای مدیریتی و... از جمله عناوین آثاری است که در کارنامه کاری وی به ثبت رسیده است.

نظر شما