شناسهٔ خبر: 39662 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اختتامیه جشنواره کتاب سال دانشجویی در جهاد دانشگاهی

مراسم اختتامیه بیست و دومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی همزمان با برگزاری بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی 25 آبان ماه در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ جشنواره کتاب سال دانشجویی هر ساله همزمان با ایام هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با هدف ایجاد نشاط علمی در مراکز علمی و دانشگاهی، جلب همکاری و حمایت ناشران حوزه دانشگاهی، چاپ آثار دانشجویی، تقویت بنیه علمی دانشجویان با ارایه آثار مکتوب و حمایت از دانشجویان نو قلم برای تولید اندیشه های جدید برگزار می شود.
در این دوره از جشنواره کتاب سال دانشجویی نیز ۵۹۴ اثر به دبیرخانه ارجشنواره کتابسال شده است.
این جشنواره از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی با حمایت وزارت خانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری،بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سازمان زیباسازی شهر تهران و مرکز اطلاع رسانی بازار کار برگزار می شود.
اختتامیه بیست و دومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ دوشنبه ۲۵ آبان در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

** گالری شیرین میزبان آثار نقاشی
نمایشگاه رشد متلاطم با آثاری از سحر خلخالیان جمعه هشتم آبان ماه، ساعت ۱۸ در گالری شیرین افتتاح می شود.
به گزارش روابط عمومی گالری شیرین، ایده آثار این هنرمند در واقع بازتابی از زندگی شخصی دو سال اخیر وی است. نقاشی ها به ترتیب، نخست پیکرهای منزوی هستند و در نهایت به جمعیت می رسند.
سبک و متریال آثار نیز اکرولیک هستند. این آثار در اندازه های بزرگ و با موضوع روایت شخصی از زندگی هنرمند هستند.
علاقه مندان برای بازدید از آثار این نمایشگاه از روز افتتاحیه به مدت ۱۲ روز فرصت دارند به محل گالری شیرین واقع در خیابان کریمخان زند مراجعه کنند.
سحر خلخالیان، متولد ۱۳۵۵ است و طراحی و نقاشی را به صورت تجربی در آلمان فرا گرفت؛ وی در سن ۲۰ سالگی به ایران بازگشت. این هنرمند که نوه هوشنگ پزشک نیا از صاحب نام ترین هنرمندان نسل اول مدرنیسم ایران و از نقاشان پس از مکتب کمال الملک است غالبا سبک کاری پدربزرگ خویش را پیش گرفته و آثار وی تلفیقی از هنر مدرن و ایرانی است.

نظر شما