شناسهٔ خبر: 39673 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاههای ایران و روسیه منعقد شد

نخستین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر و بزرگ ایران و روسیه در کتابخانه مرکزی دانشگاه مسکو با حضور رئیس دانشگاه تهران و جمعی از روسای دانشگاه های بزرگ کشور برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در این اجلاس که با حضور روسای ۱۰ دانشگاه برتر و بزرگ ایران و روسا و نمایندگان تام‌الاختیار نوزده دانشگاه بزرگ روسیه برگزار شد، ابتدا سادونیچی رئیس دانشگاه مسکو و رئیس اتحادیه دانشگاه‌های روسیه، برگزاری اجلاس مشترک دانشگاهی میان دو کشور را گامی اساسی در روابط‌ میان دو کشور ایران و روسیه ارزیابی کرد.

وی گفت: در اجلاس نمایندگان برترین دانشگاه‌های روسیه از میان بیش از هزار دانشگاه این کشور حضور دارند که این امر نشان ‌دهنده اهمیتی است که ما برای این اجلاس قایل هستیم.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های روسیه با اشاره به پیشرفت‌های علمی ایران و وجود دانشمندان برجسته و جوان ایرانی، ابراز امیدواری کرد که این اجلاس می تواند نقش اساسی در تداوم و گسترش روابط علمی میان دو کشور ایران و روسیه داشته باشد.

در این اجلاس، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه‌های برتر و بزرگ ایران و اتحادیه دانشگاه‌های روسیه به امضای محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران و به نمایندگی از روسای دانشگاه‌های ایران و دکتر سادونیچی رئیس اتحادیه دانشگاه‌های روسیه رسید.

همچنین در حاشیه این اجلاس، چند تفاهم‌نامه همکاری دیگر نیز میان دانشگاه‌های ایران و روسیه به امضا رسید.

نظر شما