شناسهٔ خبر: 39735 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تعلیق ۳ تا ۴ ماهه فعالیت ۱۱ ناشر در تهران به اتهام «کتابسازی»

رئیس هیئت تجدید نظر در رسیدگی به تخلفات ناشران از ابلاغ حکم تعلیق ۳ تا ۴ ماهه فعالیت ۱۱ ناشر متخلف در تهران به دلیل «کتابسازی» و علی رغم نداشتن شاکی خصوصی، خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ همایون امیرزاده نماینده تام الاختیار وزارت ارشاد و رئیس هیئت تجدیدنظر در رسیدگی به تخلفات ناشران در گفتگو یی  از وصول ۱۸ رای صادره از سوی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران خبر داد و گفت: بر اساس تعدادی از این آرا، ۱۱ ناشر به تعلیق فعالیت از ۳ تا ۴ ماه محکوم شده‌اند.

رئیس هیئت تجدیدنظر در رسیدگی به تخلفات ناشران با بیان اینکه تخلف ناشران مذکور «کتابسازی» بوده است، افزود: این ناشران، شاکی خصوصی نداشته‌‌اند و هیئت بدویی رسیدگی به تخلفات ناشران به جهت اهمیت مسئله صیانت از فضای حرفه‌ای نشر، نسبت به بررسی این تخلفات و صدور آراء اولیه اقدام کرده که عیناً مورد تائید هیئت تجدیدنظر قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: چند حکم دیگر هم صادر شده که ناظر بر توبیخ کتبی ناشران متخلف بوده است.

امیرزاده ادامه داد: آراء صادره به تائید هیئت تجدیدنظر در رسیدگی به تخلفات ناشران رسیده، برای اجرا ابلاغ شده و هم اکنون هم مراحل اجرایی را طی می‌کند.

رئیس هیئت تجدیدنظر در رسیدگی به تخلفات ناشران در عین حال گفت: ۵ ناشر هم به آراء صادره اعتراض کرده‌اند که این اعتراض‌ها، فرآیند تجدیدنظرخواهی را در هیئت تجدیدنظر سپری می‌کند.

وی با قدردانی از آنچه عملکرد خوب هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران نامید، اضافه کرد: این هیئت به وظایف خود در صیانت از حقوق صنفی و حرفه‌ای نشر به خصوص برخورد با مسئله کتابسازی، خوب عمل کرده و همانطور که گفته شد، عمده  تعلیق‌های چندماهه ناظر بر ارتکاب همین تخلف بوده است.

امیرزاده همچنین گفت: هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران هماهنگی خوبی با هیئت تجدیدنظر دارد و تعاملات خوبی بین دو هیئت وجود دارد و امیدوارم در ادامه هم شاهد تقویت این ارتباطات باشیم.

وی با بیان اینکه تمامی ناشرانی که برای آنها رای صادر شده، در حوزه استان تهران فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: بر اساس دستور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از دو سال قبل به این طرف شکل گرفته و اجرایی شده است، تخلفات ناشران هر استان در هیئت بدوی در همان استان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و پس از این مرحله، برای اجرا به هیئت تجدیدنظر در معاونت فرهنگی وزارتخانه ارسال می‌شود. چنانچه اعتراضی هم به این آرا صورت گیرد، فرآیند تجدیدنظرخواهی را در همین هیئت طی خواهد کرد.

به گزارش مهر، اعضای هیئت تجدیدنظر در رسیدگی به تخلفات ناشران کشور را همایون امیرزاده به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیی و رئیس این هیئت، محمدعلی مهدوی‌راد، علی فریدونی، نادر قدیانی، احمدعلی محسن‌زاده و محمد کاظم شمس تشکیل می‌دهند.

نظر شما