شناسهٔ خبر: 39749 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سرمایه»؛ رمانی که بحران اقتصادی آینده در انگلستان را پیشگویی می‌کند

«جان لانچستر» در رمان جدید خود با عنوان «سرمایه» (Capital)، پیشگویی کرده است که انگلستان به‌سوی حباب مالی دیگری پیش می‌رود که به بحران اقتصادی دیگری منجر خواهد شد.

 

 

«سرمایه»؛ رمانی که بحران اقتصادی آینده در انگلستان را پیشگویی می‌کند

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  رمان «سرمایه» نوشته «لانچستر» که فضای داستانی آن در دوران بحران سخت مالی سال 2008 می‌گذرد، به تکرار چنین فاجعه اقتصادی هشدار داده است.
 
در این رمان که یکی از پرفروش‌های حوزه کتاب انگلستان است، ادعا شده که این کشور به دلیل ناکامی در درس گرفتن از بحران سال 2008، به سوی بحران اقتصادی ناشی از حباب مالی دیگر پیش می‌رود.
 
نویسنده این رمان گفته است، از این‌که رفتارهای مقامات در مواجهه با خلاء اعتبارات مالی ناکارآمد و ناکافی است در خشم است.
 
«سرمایه» که داستان آن در خیابانی شیک با ساکنان مولتی‌میلیونر می‌گذرد، به زندگی یک بانکدار با همسر ولخرجش، یک بیوه بیمار و خانواده‌ای مسلمان پرداخته است.
 
این رمان که تصویرگر حرص و آز و ترس است، حکایت بروز چالش در ارتباطات شخصیت‌ها در میانه بحران اقتصادی را روایت می‌کند.
 
«لانچستر» در این رمان مطالبی را عنوان کرده که این روزها اقتصاددانان نیز بر آن تاکید دارند؛ آن‌ها می‌گویند که قیمت مسکن در لندن بیش از ارزش آن نسبت به دیگر شهرهای مهم رشد کرده است و این موجب ایجاد حباب مالی خواهد شد.
 
این نویسنده هم‌چنین در کتاب غیرداستانی خود با عنوان «اوپس» (Whoops) به تحلیل بحران اقتصادی سال 2008 پرداخته و گفته است، از این‌که داستان رمان «سرمایه» دقیقا با روزگاران امروزی مطابقت دارد خود نیز در شگفت است.
 
«لانچستر» اظهار کرد: «از منظر سیاسی رمان من بسیار بدبینانه است. سیاست‌مداران نظر خوبی درباره وام‌های عقب‌مانده مسکن داشته‌اند و اکنون نیز ما با همان حباب مالی در حوزه مسکن مواجه هستیم.»

نظر شما