شناسهٔ خبر: 39754 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پاسخ مثبت به ارکستر ملی

باسابقه ترین نوازنده ارکستر سمفونیک تهران که مدتی است در این مجموعه حضور ندارد، تصریح کرد به دلیل دوستی دیرینه با رهبر ارکستر ملی به این مجموعه پیوسته است.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ پرویز بیات نوازنده پیشکسوت کنترباس در گفتگو  با اشاره به غیبت خود در ارکستر سمفونیک تهران بیان کرد: این باعث خوشحالی است که بالاخره رسانه ها به حضور داشتن یا نداشتن نوازندگان پیشکسوت موسیقی در بدنه ارکسترها واکنش نشان می دهند و این فقط رهبر ارکستر یا حاشیه های پیرامون آن نیست که برای آنها دارای اهمیت است. به هر ترتیب با توجه به جمیع شرایطی که بنده با یک سابقه ۵۲ ساله در ارکسترها مدنظرم بود، ترجیح دادم فعلا از ارکستر سمفونیک تهران جدا و در ارکستر موسیقی ملی به فعالیت هایم ادامه دهم.

وی ادامه داد: بعد از اینکه بنده از ارکستر سمفونیک تهران خارج شدم خیلی ها بر این باور بودند که من هم با علی رهبری مشکلی دارم که تصمیم به جدایی به گرفتم، اما اصلا اینطور نیست زیرا این جدایی فقط به خاطر دعوت و دوستی دیرینه ای بود که با فرهاد فخرالدینی داشتم. او علاقه داشت بنده فقط در یک مجموعه به عنوان نوازنده حضور داشته باشم که به طور طبیعی حضورم در ارکستر موسیقی ملی بهتر بود.

این نوازنده و مدرس کنترباس بیان کرد: بیش از ۱۲ سال است که در ارکستر موسیقی ملی به عنوان نوازنده کنترباس حضور دارم و همانطور که علاقه مندان و متخصصان موسیقی می دانند حضور یک نوازنده کنترباس در بدنه ارکستر موسیقی ملی بسیار با اهمیت تر از ارکستر سمفونیک است زیرا در ارکستر موسیقی ملی - بر خلاف ارکستر سمفونیک که اگر اشتباه کوچکی از سوی نوازنده انجام شود در میان صدای زیاد دیگر سازها گم می شود - یک اشتباه کوچک هم در کلیت فضای صدادهی تاثیر منفی می گذارد از این جهت لازم است که یک نوازنده با تجربه در چنین فضاهایی حضور داشته باشد. اتفاقا به خاطر همین حساسیت ها بود که فرهاد فخرالدینی از من خواست تا تمرکز کاری خود را روی حضور در ارکستر موسیقی ملی معطوف کنم.

بیات در پایان با اشاره به اینکه علی رهبری بعد از اعلام کناره گیری وی از ارکستر سمفونیک تهران دلخور هم شده است، بیان کرد: باز هم تاکید می‌کنم من با علی رهبری مشکلی ندارم و او را به عنوان یک هنرمند دوست دارم کما اینکه بنده خودم سال ها در یک ارکستر کلاسیک به نوازندگی مشغول بودم و این نشان دهنده علاقه شخصی من به حوزه کاری است که او انجام می دهد، اما به هر ترتیب رفاقت و دوستی من با فرهاد فخرالدینی به شکلی است که نمی توانستم به دعوت او پاسخ منفی بدهم.

نظر شما