شناسهٔ خبر: 39779 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وضعیت جسمی بنیانگذار کتابداری نوین ایران تحت کنترل است

بنابر اعلام پزشکان معالج پوری سلطانی، وضعیت جسمی وی پس از چند روز مراقبت ویژه در بیمارستان، هم اکنون تحت کنترل قرار گرفته و رو به بهبود است.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی دهباشی مدیرمسئول نشریه بخارا که از نزدیک در جریان رسیدگی پزشکی به پوری سلطانی بنیانگذار پیشکسوت کتابداری نوین ایران است، درباره آخرین وضعیت جسمی او در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های تهران  گفت: در بررسی‌های اولیه آزمایش‌ها و نتایج مراقبت‌های درمانی چند روز اخیر، پزشکان انجام عمل جراحی را روی ناحیه روده خانم سلطانی، منتفی دانستند و اعلام کردند که وضعیت او تحت کنترل است.

به گفته وی، وضعیت عمومی این بانوی پیشکسوت عرصه کتابداری نسبت به روزهای قبل، اندکی بهبود یافته و همانطور که تیم پزشکی معالج وی گفته‌اند، وضعیت جسمانی او تحت کنترل است و نظر بر این است که به احتمال زیاد با درمان و مراقبت‌های ویژه پزشکی، حال او به مرور بهبود خواهد یافت.

پوری سلطانی متولد سال ۱۳۱۰ و از پایه گذاران علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی در ایران است. سلطانی جایزه ترویج علم ایران را از سوی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران دریافت کرده است. او که پایه‌گذار مرکز ملی کتابداری و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بوده، در حال حاضر عضو هیات علمی گروه کتابداری کتابخانه ملی ایران است.

نظر شما