شناسهٔ خبر: 39782 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره ملی فیلم اشراق تا ۳۰ آذر ماه تمدید شد

مهلت ارسال آثار به سومین دوره جشنواره ملی فیلم اشراق که با همت مرکز فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تمدید شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ و به نقل از روابط عمومی جشنواره اشراق، مهلت ارسال آثار به سومین دوره جشنواره ملی فیلم اشراق که با همت مرکز فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با هدف ایجاد بستری مناسب برای جریان سازی و ایجاد گفتمان تبلیغ دین در عرصه‌ی رسانه، سینمای ایران و جهان اسلام، تداوم این حرکت فرهنگی هنری در سطح حوزه‌های علمیه، تعمیق روابط و معرفت بیشتر اصحاب سینما و رسانه با متن حوزه‌های علمیه و دغدغه‌های آنان و همچنین ایجاد زمینه‌ی ورود صحیح و واقع نگر حوزه‌های علمیه در تعامل بیشتر و رویارویی چهره به چهره با سینماگران و بدنه‌ی سینما برگزار می شود ‌تا ۳۰ آذر ماه تمدید شد.

محور های موضوعی این جشنواره شامل جایگاه روحانیت و حوزه های علوم دینی در زندگی فرهنگی – اجتماعی اقتصادی مردم، تبلیغ دین(شیوه های مدرن و سنتی) و معرفی الگوهای تبلیغی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، اسوه های علم، اندیشه، اخلاق، جهاد و شهادت ، نقد و معرفی جریان های انحرافی و تکفیری، (دغدغه ها و مسایل جهان اسلام)، وضعیت علم و اندیشه در حوزه دانشگاه. معرفی الگوها و شیوه های تبلیغی، توسعه تجربه های معنوی، انقلاب اسلامی و ارزش های سیاسی و اجتماعی، بازنمایی مطلوب آئین ها و مناسک دینی مذهبی و تمامی آثار و تولیداتی که در آن ها به نحوی به گفتمان اسلام ناب و امر تبلیغ دین، چه درباره روحانیت و حوزه های علمیه و چه توسط ایشان پرداخته شده باشد، می‌شود.

لازم به ذکر است، این جشنواره به آثار طلاب اختصاص ندارد و عموم هنرمندان می‌توانند با ارسال آثار خود در موضوعات اعلام شده در جشنواره شرکت کنند. این جشنواره در بخش های مختلف رقابتی از قبیل فیلم کوتاه داستانی و تله فیلم، فیلم مستند/کوتاه، بلند، پویانمایی، نماهنگ، مجموعه های مستند تلویزیونی، فیلمنامه/کوتاه، بلند، نقد / مقاله ، پژوهش/ مقاله، کتاب، پایان نامه برگزار می‌شود که شرکت افراد در همه بخش‌های رقابتی جشنواره به غیر از بخش نقد و  پژوهش آزاد می‌باشد. در بخش نقد و پژوهش فقط آثار طلاب پذیرفته می‌شود و دیگر شرکت کنندگان در این بخش نمی‌توانند شرکت کنند.

یادآور می‌شود، علاقه مندان برای اطلاع از شرایط ارسال آثار خود و همچنین دیگر اخبار جشنواره می‌توانند به سایت رسمی جشنواره فیلم اشراق به آدرس film.eshragh.info مراجعه کنند و یا اینکه با دبیرخانه جشنواره به شماره ۳۷۱۱۶۰ - داخلی ۵۱۵۹ تماس بگیرند.

نظر شما