شناسهٔ خبر: 39807 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شیوه‌نامه انتخاب غرفه‌های برتر نمایشگاه مطبوعات اعلام شد

ستاد برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، شیوه‌نامه انتخاب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات را اعلام کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ به نقل از کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه مطبوعات، ستاد برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، همانند سال گذشته، شیوه نامه انتخاب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در متن این شیوه نامه آمده است: در راستای قدردانی از فعالیت رسانه‌های مؤثر، ایجاد انگیزه و هدفمندی رقابت در نمایشگاه مطبوعات، شیوه‌نامه زیر به تصویب شورای سیاستگذاری بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات رسیده است:

۱) در روز پایانی نمایشگاه و در هر یک از ۹ گروه اصلی نمایشگاه، از یک غرفه به عنوان غرفه برتر (مشروط به کسب حداقل ۵۰ امتیاز) توسط هیأت انتخاب معرفی می‌شوند: «خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، مؤسسات مطبوعاتی، رسانه‌های محلّی، دین و اندیشه، آموزشی - تخصصی، سیاسی- اقتصادی، عمومی-خانوادگی، فرهنگی و هنری». در سایر بخش‌ها به دلیل پایین بودن نسبی تعداد غرفه‌ها، انتخاب غرفه صورت نمی‌گیرد.

۲) شاخص‌های انتخاب غرفه برتر به شرح زیر است:

۳) شاخص‌ها توسط اعضای هیأت هفت نفره انتخاب به شرح زیر ارزیابی می‌شود:

۱- مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، ۲- مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه و ۳- شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی مدیریتی شامل شرکت تعاونی مطبوعات، انجمن صنفی روزنامه‌های غیردولتی، انجمن مدیران مسئول نشریات کشور، انجمن نشریات کشاورزی و انجمن صنفی مدیران رسانه‌ها.

۴) در هر گروه، یک غرفه نیز به عنوان غرفه برتر نمایشگاه اعلام خواهد شد.

مهران عباسی انارکی قائم مقام بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات هم در توضیحی در این رابطه گفت: امسال نیز همانند سال گذشته غرفه‌های برتر نمایشگاه انتخاب و در مراسم اختتامیه از آنها تقدیر خواهد شد.

وی افزود: غرفه‌های برتر نمایشگاه امسال که در مراسم اختتامیه اعلام می‌شوند، علاوه بر دریافت لوح تقدیر، ۷ سکه بهار آزادی و تخفیف ۵۰ درصدی بهای غرفه در نمایشگاه سال بعد، در طرح رتبه بندی یا ضریب کیفی رسانه‌ها، نیز امتیاز ویژه‌ای دریافت خواهند کرد.

عباسی انارکی اضافه کرد: در صورت امکان نرم افزاری، این رسانه‌ها در جانمایی نمایشگاه مطبوعات سال آینده در اولویت قرار می‌گیرند و همچنین می‌توانند در طرح اشتراک نیم بهاء مطبوعات، بدون نوبت پذیرش شوند.

قائم مقام بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به حضور پرشور رسانه‌ها در نمایشگاه امسال، تاکید کرد: تصمیم بر آن شد که علاوه بر غرفه‌های برتر، از ۵۰ غرفه فعال بخش خصوصی در طول برگزاری نمایشگاه نیز تقدیر شود.

وی توضیح داد: با هدف ارتقای کیفی فعالیت‌های مطبوعاتی، تقویت ارتباط موثر و دوسویه میان رسانه‌ها و مردم و همچنین حمایت از فعالیت رسانه‌های بخش خصوصی، از ۵۰ رسانه گروه‌های ۹ گانه نمایشگاه که در جدول شاخص‌های ارزیابی غرفه برتر، امتیاز بالاتری نسبت به سایرین کسب کنند از یک تا ۵ میلیون تومان (بر اساس امتیاز کسب شده) هدیه نقدی درنظر گرفته شده که بعد از پایان نمایشگاه و تا ۱۰ آذر ماه به آنها پرداخت خواهد شد.

قائم مقام نمایشگاه مطبوعات افزود: در گروه موسسات مطبوعاتی، ۳ غرفه، نشریات استانی و منطقه‌ای، ۷ غرفه، روزنامه‌های سراسری، ۴ غرفه، دین و اندیشه ۳ غرفه، فرهنگی و هنری و سیاسی - اقتصادی و آموزشی - تخصصی هر کدام ۹ غرفه، و در گروه عمومی و خانواده نیز از ۶ غرفه فعال تقدیر خواهد شد.

نظر شما