شناسهٔ خبر: 39809 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تدوین استاندارد تجهیزات توانبخشی به اساتید علوم بهزیستی محول شد

تدوین استانداردهای تجهیزات توانبخشی کشور به اساتید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی محول شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ با انتصاب سه تن از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به عنوان رئیس، نایب رئیس و دبیر کمیته فنی متناظر «تجهیزات توانبخشی برای معلولین» سازمان ملی استاندارد ، تدوین استانداردهای تجهیزات توانبخشی به اساتید این دانشگاه محول شد.

معاون تدوین و ترویج استاندارد و رئیس هیات فنی کمیته ملی استانداردهای ایزو سازمان ملی استاندارد ایران طی احکام جداگانه ای ، دکتر سیدعلی حسینی، دکتر سید ابراهیم موسوی و دکتر فرهاد آزادی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی را به مدت سه سال به ترتیب به عنوان، رئیس، نایب رئیس و دبیر کمیته فنی متناظر تجهیزات توانبخشی برای معلولین منصوب کرد.

دکتر فرهاد آزادی دبیر این کمیته فنی گفت: سازمان ملی استاندارد، با توجه به جایگاه ممتاز دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در حوزه توانبخشی و حضور اعضای هیات علمی و کارشناسان خبره در گروه های مرتبط  آموزشی این دانشگاه، این موضوع را به این دانشگاه محول کرد.

وی یادآور شد: استاندارد، یک مدرک از ملزومات، خصوصیات، راهبردها یا مشخصاتی است که بایستی بطور دائم استفاده شوند، تا مطمئن شویم که مواد اولیه، محصولات، فرآیندها و سرویس ها منطبق با اهداف مورد نظر تهیه می شوند.

آزادی هدف از استاندارد سازی را، تولید یا ارائه یک محصول ، فرآیند و خدمت، درست مطابق با هدف مورد نظر و نیز پذیرش بین المللی دانست و افزود: همانطور که سازمان بین المللی استاندارد، شعار امسال را استاندارد، زبان مشترک بین المللی تعیین کرده است.

وی یادآور شد: استانداردهای بین المللی سازمان بین المللی استاندارد (ISO)، امن بودن، معتبر بودن و کیفیت مناسب محصولات و خدمات را تضمین و بیمه می کنند.

دبیر کمیته فنی متناظر «تجهیزات توانبخشی برای معلولین» خاطرنشان کرد: استانداردهای بین المللی به لحاظ تجاری هم، با کاهش هزینه ها و به حداقل رساندن ضایعات و خطاها، ابزارهای استراتژیک  محسوب می شوند و سازمان ملی استاندارد ایران نیز به منظور پاسخگویی به مدارک سازمان بین المللی استاندارد این کمیته های متناظر با کمیته های فنی ISO را تشکیل داده است.

وی افزود: کمیته فنی تجهیزات توانبخشی برای معلولین دارای پنج کمیته فرعی است که علاوه بر اعضای هیات علمی و کارشناسان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، از اعضای هیات علمی سایر دانشگاهها از جمله دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی ارتش و متخصصان بخش خصوصی نیز دعوت به همکاری شده است.

نظر شما