شناسهٔ خبر: 39819 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کرسی‌های زبان فارسی در دانشگاه‌های خارجی افزایش می‌یابد

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: تعداد کرسی های زبان فارسی در دانشگاه‌های خارج از کشور تا پایان سال به ۵۱ کرسی می رسد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین سالار آملی با اشاره به گسترش کرسی های زبان فارسی در دانشگاه ههای خارج از کشور افزود: برنامه اصلی ما توسعه کرسی های زبان فارسی در دانشگاه های خارج از کشور است و تعداد این کرسی ها تا پایان سال به ۵۱ کرسی خواهد رسید.

وی اظهار امیدواری کرد که این روند افزایشی همچنان ادامه یابد و افزود: این کرسی‌ها در معتبرترین دانشگاه‌های دنیا ایجاد می شوند که از جمله این دانشگاه‌ها می توان به دانشگاه ملی استرالیا، روسیه دانشگاه های کشورهای همسایه مانند هندوستان، پاکستان و کشورهای اروپایی مانند آلمان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این کرسی ها در کل دنیا توزیع شده اند، ادامه داد: اساتید این کرسی ها در کمیته شورای علمی تعیین شده و سپس اعزام می شوند که اخیرا به دانشگاه ملی استرالیا اعزام داشتیم.

سالار آملی خاطر نشان کرد: تا کنون ۳۲ نفر از اعضای هیات علمی به عنوان اعضای هیات علمی این کرسی‌ها به دانشگاه های خارج از کشور اعزام شده‌اند که برخی از این اساتید یک الی دو کرسی را باهم پوشش می دهند.

نظر شما