شناسهٔ خبر: 39846 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روایت حمید امجد از «مردی که زنش را گم کرد»

حمید امجد نمایشنامه‌ی «مردی که زنش را گم کرد» را در تالار شمس نمایشنامه‌خوانی می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛  این نمایشنامه یک تک‌گویی است که حمید امجد خودش آن را می‌خواند.

او درباره انتخاب این نمایشنامه برای روخوانی در این جلسه به ایسنا گفت:‌ این متن را از میان چند متن دیگرم انتخاب کردم، چون خوانش نمایشنامه‌های دیگرم نیازمند حضور بازیگران متعدد بود اما بازیگران مورد نظرم اغلب مشغول کار بودند. به همین دلیل نمی‌توانستیم زمانی را با یکدیگر هماهنگ کنیم و این چنین بود که این متن را انتخاب کردم تا خودم به تنهایی آن را بخوانم.

قرار است این نمایشنامه روز جمعه ۲۲ آبان‌ماه در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ در تالار شمس موسسه فارسی زبانان (اکو) و به عنوان یکی از برنامه‌های جلسات نمایشنامه خوانی «پنج شب نمایش نامه خوانی» روخوانی شود.

این هنرمند تئاتر درباره به صحنه بردن نمایشنامه دیگرش «سه خواهر و دیگران» که مدتی است، مذاکراتی برای اجرای آن در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر مطرح شده است، توضیح داد: از سال گذشته تاکنون مدام گفته‌ام این نمایشنامه نیازمند سالن بزرگی است و نمی‌توان آن را در تالار چهارسو اجرا کرد. هر بار که صحبت اجرای این نمایش مطرح شده، من این موضوع را گفته‌ام و مدیران هم اعلام کرده‌اند که تالار اصلی برنامه‌ای برای اجرا ندارد و نمی‌توان در آن نمایش اجرا کرد و دوباره تالار چهارسو را پیشنهاد کرده‌اند، به همین دلیل ما فعلا در این مرحله متوقف هستیم!

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر متنی که خواهان اجرای آن هستم، همین نمایشنامه «سه خواهر و دیگران» است اما در تالار چهارسو امکان اجرا ندارد، چون این سالن برایش کوچک است.

به گزارش ایسنا، حمید امجد آخرین‌بار نمایش «بی شیر و شکر» را سال ۸۳ در تالار قشقایی تئاتر شهر اجرا کرد و بعد از آن نمایش دیگری را به صحنه نبرده است.

نظر شما