شناسهٔ خبر: 39862 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لزوم حضور تفکر ایرانی اسلامی در مباحث دانشگاهی جهان

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: این دانشگاه به دنبال حضور فعال تفکر ایرانی-اسلامی در کانون مباحث علمی و آکادمیک جهان است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ شجاع احمدوند در حاشیه اجلاس سالانه اتحادیه دانشگاه های جهان ضمن تاکید بر ظرفیت ها و نیز سیاست های موردنظر این دانشگاه گفت: از نقاط قوت این دانشگاه، دانشکده زبان‌های خارجی آن است که ضمن معرفی زبان و ادبیات فارسی، زمینه تعامل فرهنگی با سایر ملل را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

وی بیان کرد: دانشگاه علامه طباطبایی به دنبال حضور فعال تفکر ایرانی-اسلامی در کانون مباحث علمی و آکادمیک جهان است.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه به حضور مستمر زبان و ادبیات فارسی و مشارکت فرهنگ ایرانی و اسلامی در تعاملات بین المللی علمی تاکید کرد و گفت: این ظرفیت بالای علمی موجب شده است تا در دوره جدید فعالیت دانشگاه، تلاش زیادی برای حضور فعالانه تفکر ایرانی- اسلامی در کانون مباحث علمی و آکادمیک جهان از طریق گسترش تعامل با دانشگاه های معتبر دنیا به عمل آید.

پروفسور ریکابونی رئیس دانشگاه سینای ایتالیا نیز در این جلسه گفت: ایران در عرصه علمی و فرهنگی کشور مهمی به شمار می‌آید و در دوره بعد از تحریم فرصت جدیدی برای ایران و دنیا فراهم شده تا با همکاری یکدیگر در گسترش فرهنگ جهانی بکوشند.

وی با معرفی دانشگاه سینا و ظرفیت های بالای آن در حوزه زبان اضافه کرد: این دانشگاه با قدمتی ۷۷۵ ساله از ظرفیت علمی و فرهنگی بالایی در حوزه علوم انسانی و زبان‌های دانشگاهی قوی و معتبر است و ارتباط با دانشگاه علامه طباطبایی که در حوزه علوم انسانی تمرکز دارد را برای خود فرصت مغتنمی می شمارد.

رئیس دانشگاه سینای ایتالیا با تاکید بر ضرورت امضای تفاهم نامه مشترک علمی و اجرایی شدن آن اظهار داشت: برخی دانشگاه‌ها فقط به امضای تفاهم‌نامه می‌اندیشند ولی اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظر شما