شناسهٔ خبر: 39868 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ستارگان سینما بر صحنه تئاتر درخشیدند/ مونولوگ هایی از زبان کودکان

نمایش «مونولوگ‌های کودکان» با کارگردانی دنی بویل و حضور ستارگان مطرح سینمای جهان، در حمایت از کودکان فقیر آفریقا بر صحنه تئاتر لندن اجرا شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نمایش «مونولوگ‌های کودکان» شامل داستان‌‌های واقعی از زندگی جوانانی است که تجربیات‌ شخصی خود را در قالب کلمات بیان کرده‌اند. این داستان‌ها توسط چهره‌های شناخته شده و مطرح سینمای جهان روی صحنه تئاتر رویال کورت لندن خوانش شدند.

کارگردانی این اجرا بر عهده دنی بویل کارگردان برنده جایزه اسکار و اولین برنامه زنده بویل بعد از کارگردانی مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۱۲ بود.

دنی بویل در حال کارگردانی «مونولوگ‌های کودکان»

در این اجرا بازیگران مطرح سینمای جهان نظیر بندیکت کمبربچ، نیکول کیدمن، جیوتل اجیوفر و جیمز مک‌آوی حضور داشتند. یکی از مونولوگ‌های این اجرای خیرخواهانه نیز توسط کیت هرینگتون بازیگر نقش جان اسنو در سریال «بازی تاج و تخت» خوانش شد.

بویل و بندیکت کمبربچ در حال تمرین یکی از مونولوگ‌ها

هر کدام از مونولوگ‌های این اجرا توسط یک بازیگر و زیر نور موضعی خوانش می‌شد و جنسیت و سن و سال بازیگر برای خوانش مونولوگ‌ها مطرح نبود. حتی بازیگران با لباس‌های شخصی خود روی صحنه حضور پیدا کردند. البته برخی از بازیگران هم از وسایل و طراحی مختصر صحنه استفاده کردند.

هرینگتون در حال خوانش مونولوگ دختری ۱۷ ساله

به عنوان مثال هرینگتون در این اجرا، مونولوگ دختری ۱۷ ساله به نام ماسکوانا گودنس را خوانش کرد که مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود.

جیمز مک‌آوی نیز مونولوگ پسری ۱۳ ساله را خوانش کرد که برادرش برای نجات او به قتل رسیده است.

نظر شما