شناسهٔ خبر: 39915 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دعایی: رسانه‌ها بدون توجه به کتاب در انجام رسالت خود موفق نیستند

حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، رئیس موسسه اطلاعات در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه موسسه خانه کتاب گفت: بهترین روش تبلیغ و معرفی کتاب انتشار یک نشریه وابسته و تخصصی به نشر است. رسالت رسانه‌ها بدون توجه به امر کتاب و معرفی آن رسالتی ناقص است.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ حجت‌الاسلام سید محمود دعایی، رئیس موسسه اطلاعات در نخستین ساعت آغاز نمایشگاه (شنبه ۱۶ آبان) در بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه‌ بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در غرفه موسسه خانه کتاب حضور یافت. او در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایبنا گفت: مطبوعات و رسانه‌ها در اشاعه و معرفی کتاب‌ها دارای جایگاه ویژه‌ای هستند. ناشران نیز بدون تبلیغ کتاب خود در رسانه‌ها نمی‌توانند مخاطب مورد نظر را جذب کنند. بهترین شیوه برای ترویج و تبلیغ کتاب انتشار نشریه‌ای وابسته به نشر است.
 
وی افزود: رسانه‌ها بدون توجه به کتاب نمی‌توانند رسالت واقعی خود را به انجام برسانند زیرا مطبوعات و خبرگزاری‌ها از جمله تریبون‌های فرهنگی هستند که نباید با کتاب بیگانه باشند.
 
رئیس موسسه اطلاعات با اشاره به اینکه نمایشگاه مطبوعات حاصل تجربه‌ رسانه‌های مختلف است، گفت: بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در شرایطی برگزار می‌شود که ایران در راستای چند اتفاق مهم گام برمی‌دارد. «پیروزی برجام» امری دیپلماتیک در وضعیت سیاسی ایران به‌شمار می‌آید. همچنین انتخابات سرنوشت‌ساز پایان سال نیز دیگر رویداد مهم کشورمان محسوب می‌شود که این دو اتفاق می‌تواند بر پویایی این دوره از نمایشگاه تاثیر به‌سزایی داشته باشد.
 
وی اظهار کرد: به شخصه برگزاری نمایشگاه مطبوعات را امری مبارک تلقی می‌کنم. امروز که نخستین روز آغاز به کار این رویداد فرهنگی است صمیمیت و تحرک خجسته‌ای را در میان اهالی رسانه دیده‌ام و امیدوارم فردا با افتتاح رسمی این رویداد فرهنگی که با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، ریاست جمهوری ایران صورت می‌گیرد ایده‌ها و اهداف مهمی برای برگزاری این دوره از نمایشگاه ارائه شود.
 
بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، صبح امروز در مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد اما بنابر اعلام مسئولان، مراسم افتتاحیه این رویداد رسانه‌ای، صبح فردا ۱۷ آبان‌ماه با حضور و سخنرانی دکتر حسن روحانی، ریاست جمهوری اسلامی ایران و دیگر مسئولان کشور برگزار خواهد شد.
 
بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات تا ۲۲ آبان‌ماه از ساعت ۹ تا ۲۰ در محل مصلای تهران پذیرای علاقه‌مندان به مطبوعات است.

نظر شما