شناسهٔ خبر: 39919 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

باز خوانی دو اثر فلسفی در «حیات ذهن»

آیین بزرگداشت زنده‌یاد هوشنگ کاظمی نخستین دانش آموخته گرافیک نوین و طراح جلد کتاب، 18 آبان با سخنرانی قباد شیوا، محسن وزیری مقدم، محمدرضا اصلانی و آرش تنهایی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا ؛ مهدی قربانی، مدیر انتشارات قاف استان خراسان در گفت‌وگو یی  از تازه‌های در دست انتشار خود خبر داد و گفت: این انتشارات علاوه بر اینکه در حوزه احیای اسناد تاریخی است، تاکنون بیش از ۵۰۰ نسخه سند تاریخی درباره تون و طبس استان خراسان را جمع‌آوری کرده است. همان‌طور که می‌دانید این اسناد می‌تواند در آینده برای باز شدن نقطه‌های کور تاریخی راهگشا باشد.

وی ادامه داد: کتاب خطی و اسناد با یکدیگر توامان است و افرادی که به کتاب‌های تاریخی مراجعه می‌کنند معمولاً اسناد را نیز در نظر می‌گیرند. من نیز با توجه به اینکه در حوزه جمع‌آوری کتب خطی در استان خراسان فعال هستم با اسناد تاریخی نیز برخورد کردم، به طور مثال وقف‌نامه‌هایی از قرون هشتم و نهم جمع‌آوری کردیم. همچنین در میان اسناد تاریخی طوماری هشت متری موجود است که مربوط به زمینه‌های وقفی در این منطقه است.

وی تاکید کرد: بسیاری از این اسناد گم شده بودند و اکنون که به آن‌ها دست یافتیم می‌توان با استناد به آن‌ها موقوفه‌ها را زنده کرد. این اسناد قرار است در قالب کتابی منتشر شوند.

قربانی با اشاره به چاپ کتاب‌هایی با موضوع بهداشت و درمان نیز افزود: ما قراردادی با سازمان بهداشت و درمان استان خراسان داریم و کتب تخصصی در این حوزه را با موضوعاتی چون باروری، سرطان، تیروئید، شیردهی، نحوه تغذیه کودکان و... منتشر می‌کنیم. همچنین علاوه بر این آثار، تعدادی کتاب نیز با موضوعاتی چون ترک اعتیاد، ترک سیگار و درمان با متادون داریم که در حوزه مددکاری زندان است و از سوی روانشناسان زندان منتشر می‌شوند.

این ناشر همچنین از انتشار کتابی با عنوان «ازدواج موافق و فرزند صالح» خبر داد و گفت: برخی معتقدند هر اتفاقی که در زندگی برای فرد می‌افتد در طالع او نوشته شده است. یکی از این اتفاقات ازدواج است که از نظر طالع باید دید هر فرد با چه کسی می‌تواند ازدواج کند. اگر طالع دو فرد با هم مطابقت داشته باشند همدیگر را جذب می‌کنند در غیر این صورت این طور نیست. 

وی عنوان کرد: البته برخی این موضوع را خرافات می‌دانند. به هر حال این کتاب تا پایان سال منتشر می‌شود.

نظر شما