شناسهٔ خبر: 39929 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه دانشگاه علم وصنعت برای اشتغالزایی دانشجویان

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: برنامه راهبردی این دانشگاه در کمیته های تخصصی درحال تدوین است و پیش بینی می شود این برنامه طی دو ماه آینده نهایی شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدعلی برخورداری گفت: برنامه راهبردی دانشگاه علم و صنعت طی دو ماه آینده نهایی می شود پس از این مرحله باید به تصویب هیات امنا دانشگاه برسد تا از سال آینده این برنامه اجرا شود.

وی افزود: در برنامه پنج ساله دانشگاه اهداف و برنامه های مهمی ترسیم شده و ابزارهای اجرایی سازی این اهداف نیز مشخص شده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه تجاری سازی تولیدات علمی و فناوری از مهم ترین اهداف برنامه پنج ساله این دانشگاه است، بیان داشت: درحال حاضر فارغ التحصیلان دانشگاهی با مشکل اشتغال مواجه هستند که در برنامه راهبردی موضوع تجاری سازی فناوری مورد توجه قرار گرفته است تا براساس آن بتوانیم بخشی از مشکلات اشتغال دانشجویان را برطرف کنیم.

برخورداری اضافه کرد: طی سال های گذشته دانشگاه ها بیشتر به موضوع آموزش و تولید علم توجه می کردند که در حال حاضر باید موضوع تجاری سازی علم در برنامه ریزی های دانشگاه ها گنجانده شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس سند راهبردی این دانشگاه موضوع به روز رسانی رشته های دانشگاهی متناسب با نیازهای روز جامعه نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: همچنین براساس این سند رشته های جدید میان رشته ای متناسب با نیازهای صنعت و جامعه راه اندازی خواهد شد.

نظر شما