شناسهٔ خبر: 39938 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه‌های ایران در نمایشگاه کتاب وین/ عرضه آثار ۲۰ ناشر

رایزن فرهنگی ایران در اتریش در تشریح برنامه حضور ایران در نمایشگاه کتاب وین از برپایی نشست‌های تخصصی به منظور پاسخ به سوالات درباره موقعیت فعلی ایران و تشیع در جهان خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدرضا وصفی رایزن فرهنگی ایران در وین با اشاره به حضور ایران در پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب وین گفت:‌ غرفه ایران در فضایی به وسعت ۴۰ متر با حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و بخش خصوصی برپا می‌شود و در آن آثار ۲۰ ناشر ایرانی عرضه خواهد شد.

وی از برگزاری برنامه ویژه‌ای تحت عنوان «از ما بپرسید» با هدف برپایی بحث‌های آزاد در غرفه جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت:‌ این برنامه قرار است به پرسش‌های مراجعه‌کنندگان نمایشگاه وین درباره ایران، اسلام و تشیع پاسخ دهد.

وصفی تصریح کرد:‌ برنامه «از ما بپرسید» هر روز به مدت چهار ساعت در غرفه جمهوری اسلامی ایران برپا خواهد شد‌ و در آن نظام‌الدین حائری شیرازی‌ کارشناس امور دینی، محمد کیارشی از همراهان امام خمینی(ره) در پاریس‌ و از فعالان اجتماعی ایرانی مقیم اتریش به پرسش‌های اروپاییان درباره ایران، تشیع و اسلام پاسخ خواهند گفت.

به گفته وصفی پرسش‌های بسیاری که اذهان عمومی جامعه اروپا این روزها درباره مواضع جمهوری اسلامی در منطقه طی دوران پساتحریم و نگاه اسلام به مسائل جهانی در جامعه اروپا وجود دارد‌ و نیز فعالیت‌های ایران در عرصه دیپلماسی فرهنگی و سیاسی در این نشست‌ها پاسخ داده خواهد شد.

وصفی همچنین تاکید کرد: اتریش دارای جمعیت ۸ و نیم‌ میلیون نفری است که، ۶۰۰ هزار مسلمان و ۶۰ هزار شیعه وجود دارد. این آمار در کل دنیای آلمانی زبان به شش میلیون مسلمان (در اتریش، سویس و آلمان) می‌رسد. هم‌چنین بالغ بر ۴۰ هزار نفر ایرانی در اتریش زندگی می‌کنند. بر همین اساس پیش بینی ما این است که این برنامه بتواند برای جامعه مخاطبان مسلمان و ایرانی آلمانی زبان با استقبال خوبی همراه شود.

نظر شما