شناسهٔ خبر: 39952 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقد رسانه ها بر اساس انصاف و عدالت اسلامی باشد

چهره ماندگار رشته مدیریت با تاکید بر نقد منصفانه و پاسخ مسئولانه رسانه ها که شعار بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها است،گفت: نقد باید بر اساس انصاف و عدالت اسلامی باشد.

علی اکبر فرهنگی روز یکشنبه در بازدید از غرفه ایرنا و در گفت و گویی افزود : در نقد هر پدیده باید هم خوبی ها و هم بدی ها را بطور مشترک در نظر داشت و انصاف را در آن رعایت کرد تا بتوان آن را به صورت پیام درآورد و در اختیار مخاطبان قرار داد.
وی اظهار داشت: کسی که نقد می شود، باید قادر به پاسخگویی مسئولانه باشد و آنچه را که بیان می کند، از سر صدق و سلامت بوده و هیچ شائبه ای در پاسخ هایش به چشم نخورد.
این استاد علوم ارتباطات نقش رسانه در ترویج فرهنگ مطالعه را مهم و مثبت دانست و ادامه داد: رسانه های مکتوب در این حوزه به اندازه کافی نقش ایفا می کنند اما در رسانه های دیداری و شنیداری و حتی شبکه های اجتماعی که نوعی رسانه محسوب می شوند، تساهل وجود دارد.
فرهنگی اضافه کرد: این مساله سبب شده رسانه های یاد شده ، نقشی کمرنگ در ترویج فرهنگ مطالعه داشته باشند از این رو ضرورت دارد این مساله مورد توجه قرار گیرد.
وی توصیه کرد: رسانه های مکتوب بیش از پیش به مقوله ادبیات، کتاب، مقالات و شعر و داستان بپردازند زیرا در رسانه های اجتماعی آنطور که باید و شاید نمی توان در این حوزه فعالیت کرد.
علی اکبر فرهنگی در زمینه ارتباطات، آثاری از جمله «ارتباطات انسانی» و «ارتباطات غیرکلامی» را برای اولین بار در زبان فارسی پدید آورد که سال هاست متن درسی دانشگاه های مختلف ایران است.
وی فوق دکترای ارتباطات سازمانی از آمریکا است و در سال 1384 به دریافت جایزه چهره ماندگار جمهوری اسلامی ایران در رشته مدیریت نائل شد.
فعالیت بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که از روز گذشته (یکشنبه) آغاز شده تا 22 آبان ماه 94 با شعار ' نقد منصفانه، پاسخ مسولانه ' و حضور بالغ بر 700 رسانه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

نظر شما