شناسهٔ خبر: 40033 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سلطانی فر نباید دنبال ادغام کتاب و رسانه باشیم

مسعود سلطانی‌فر، رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه، گفت: کتاب و رسانه دو فضای متفاوت هستند و هرچه جلوتر می‌رویم شکاف بین آنها بیشتر می‌شود. به نظر من رسانه‌های حوزه‌ کتاب باید خط دیگری را برای این حوزه دنبال کنند و دیگر دنبال ادغام حوزه کتاب و رسانه نروند.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ با حضور در غرفه موسسه خانه کتاب در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: کتاب و رسانه دو فضای متفاوت هستند و هرچه جلوتر می‌رویم این دو حوزه از هم بیشتر فاصله می گیرند و شکاف بین آنها بیشتر می‌شود. ما دیگر نباید انتظار داشته باشیم کتاب بیاید و با رسانه‌ ادغام شود و این مسیر را ادامه دهد.

رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه افزود: مسیری در حال شکل گیری است که باید جایگاه کتاب را در آن به عنوان رسانه‌ای جدای از رسانه‌های دیگر مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌ تکنولوژی در دنیای جدید گفت: آنچه در شبکه‌های اجتماعی در حال رخ دادن است، فضای خواندن کتابچه یا خواندن کوتاه است که این موضوع با ماهیت کتاب مغایرت دارد. به همین دلیل این‌که بتوانیم کتاب و رسانه را به هم نزدیک کنیم کار سختی است و هر روز که جلو می‌رویم سخت تر می‌شود.

سلطانی فر ادامه داد: به نظر من رسانه‌های حوزه‌ کتاب باید خط دیگری را برای این حوزه دنبال کنند و دیگر دنبال این ادغام نروند.

نظر شما