شناسهٔ خبر: 40053 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جمع‌آوری تصاویر حساسیت‌زا از نمایشگاه/ هیچ غرفه‌ای تعطیل نشده‌است

قائم مقام بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات از جمع آوری برخی تصاویر حساسیت‌زا از برخی غرفه‌های این نمایشگاه، خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مهران عباسی انارکی قائم مقام بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات از حضور وزیر آموزش و پرورش و ۳۲ مدیرکل این وزارتخانه در بعد از ظهر روز جاری تا ساعت ۴:۳۰ در نمایشگاه مطبوعات خبر داد.

وی همچنین گفت: امروز عوامل هنری به همت و ابتکار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در محوطه شبستان موسیقی آئینی و عاشورایی بوشهری برگزار می کنند. علاوه بر این، دانش آموزان تعدادی از مدارس تهران هم امروز در قالب اکیپ های اتوبوسی به نمایشگاه خواهند آمد.

قائم مقام نمایشگاه مطبوعات همچنین از قطعی شدن حضور عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در این نمایشگاه طی روزهای آتی خبر داد و در ادامه از استقبال مردم از غرفه های بخش جنبی نمایشگاه مطبوعات امسال از جمله غرفه های رسانه و مقاومت، محیط زیست و بحران آب، نشریات کشاورزی، سخن گفت.

عباسی انارکی افزود: خوشبختانه تالارهای گفتگو امسال با استقبال بسیار خوب مردم رو به رو شده است طوری که برخی از انجمن‌ها و موسسات بخش خصوصی از ما گله مند هستند که نوبت های برگزاری نشست ها در این تالارها پُر شده و امکان برگزاری نشست‌هایشان در این بخش فراهم نیست.

وی همچنین از حضور دسته جمعی تعدادی از هنرمندان عرصه سینما و تئاتر از جمله شامل محمدعلی کشاورز، علیرضا خمسه، جمشید مشایخی، داریوش اسدزاده و هادی مرزبان، طی روز جاری در مصلی و بازدید آنها از نمایشگاه مطبوعات خبر داد.

قائم مقام نمایشگاه مطبوعات همچنین از وصول تقاضاهایی برای تمدید ساعت فعالیت نمایشگاه تا ۹ شب در سه روز باقیمانده خبر داد و گفت: تصمیم‌گیری در این موضوع در ستاد نمایشگاه انجام خواهد شد و چنانچه با این درخواست موافقت شود، موضوع اطلاع رسانی خواهد شد. این موضوع باید با مدیریت مصلی هماهنگ شود اما احتمال تمدید زمان نمایشگاه زیاد است.

عباسی انارکی اضافه کرد: مراسم اختتامیه نمایشگاه مطبوعات ساعت ۳ بعد از ظهر روز جمعه ۲۲ آبان در بالکن شبستان برگزار خواهد شد و در آن از غرفه‌های برتر نمایشگاه تقدیر به عمل خواهد آمد. البته نمایشگاه در روز پایانی تا ساعت ۸ شب دایر خواهد بود و احتمال تمدید یک ساعته آن هم هست.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد فروش کتاب و برخی اقلام فرهنگی دیگر در برخی غرفه‌ها از جمله غرفه موسسه اطلاعات در نمایشگاه گفت: ما فروش کتاب را در نمایشگاه مطبوعات منع کرده‌ایم اما اگر یک موسسه مطبوعاتی، انتشاراتی هم داشته باشد، چنانچه کتاب‌هایی با موضوع مطبوعات و روزنامه‌نگاری عرضه کند، فاقد اشکال است در غیر این صورت، این موضوع تخلف است و با آن برخورد می شود.

قائم مقام نمایشگاه مطبوعات در پایان در مورد تخلفاتی که تاکنون در نمایشگاه صورت گرفته و برخوردی که با آنها صورت گرفته است، گفت: با توجه به وصول گزارش هایی در مورد عرضه برخی تصاویر حساسیت زا در یکی، دو غرفه در نمایشگاه مطبوعات، به آنها تذکر داده شد که با جمع آوری این تصاویر، موضوع خاتمه پیدا کرد. تا این لحظه هیچ غرفه ای در نمایشگاه به دلیل تخلف، تعطیل نشده است.

نظر شما