شناسهٔ خبر: 40061 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نجفیان : مطالعه« هانری کربن آفاق تفکر معنوی در اسلام ایرانی» برای هر ایرانی لازم است

رسول نجفیان، خواننده و بازیگر پیشکسوت، کتاب «هانری کربن؛ آفاق تفکر معنوی در اسلام ایرانی» را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد داد و گفت: این کتاب با بررسی فلسفه غرب و افکار و اندیشه‌های فیلسوفانی چون هایدگر به شناساندن پایه‌های تفکر شیعی می پردازد.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ رسول نجفیان در گفت‌وگو یی درباره کتاب پیشنهادی خود برای مطالعه مخاطبان عنوان کرد: به تازگی کتابی ارزشمند از دکتر داریوش شایگان مطالعه کردم با عنوان «هانری کربن؛ آفاق تفکر معنوی در اسلام ایرانی». استاد شایگان این کتاب را به زبان فرانسوی نوشته و آقای باقر پرهام آن را به فارسی برگردانده است.

نجفی‌ درباره موضوع این کتاب گفت: این کتاب به تفکرات هانری کربن  می‌پردازد. او صاحب مکتبی در تاریخ فلسفه اسلامی است و معتقد است فلسفه اسلامی معادل فلسفه عربی نیست بلکه سنتی زنده و پویاست که در شرق جهان اسلام بخصوص حوزه فرهنگی ایران تداوم یافته و با بهره گیری از احادیث امامان شیعه و امتزاج از فلسفه ایران باستان و عرفان نظری به اوج رسیده است.

وی درباره ویژگی‌های این کتاب نیز گفت: این کتاب با بررسی فلسفه غرب و افکار و اندیشه‌های فیلسوفانی چون هایدگر به شناساندن پایه‌های تفکر شیعی می‌پردازد. «هانری کربن؛ آفاق تفکر معنوی در اسلام ایرانی» از آن دسته کتاب‌هایی است که هر ایرانی و هر هنرمند باید آن را بخواند.

این خواننده و بازیگر پیشکسوت، درباره دیگر کتاب در دست مطالعه خود گفت: کتاب دیگری که خواندن آن را به علاقه‌مندان به ادبیات پیشنهاد می‌کنم «رمز و داستان‌های رمزی در ادب فارسی» نوشته تقی پورنامداریان است که تحلیلی زیبا از داستان‌های عرفانی و فلسفی درباره ابن سینا و سهروردی ارائه می‌دهد.

نظر شما