شناسهٔ خبر: 40099 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز نمایش فیلم رشد در تهران و 5 استان کشور برای دانش آموزان

فیلم های رشد 35 کشور جهان از امروز شنبه تا 29 آبان در تهران و 5 استان کشور برای دانش آموزان، اولیا و معلمان به نمایش در می آید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد روز گذشته جمعه با حضور وزیرآموزش و پرورش در مدرسه دارالفنون گشایش یافت. در این دوره از جشنواره فیلم رشد تعداد ۹۴۶ اثر از ۳۵ کشور شرکت کرده اند.
علاوه بر تهران، استان های گیلان، مرکزی، خراسان شمالی، هرمزگان و جزایر خلیج فارس، شهرستان های استان تهران و سواحل مکران میزبان مراکز نمایش فیلم های جشنواره رشد خواهند بود.
این جشنواره در پنح بخش فیلم داستانی بلند، کوتاه، مستند، مستند علمی و پویانمایی برگزار می شود. آثار رسیده ۹۴۶ اثر از ۳۵ کشور جهان است که پس از دو مرحله انتخاب تعداد ۱۹۸ اثر از ۱۷ کشور به بخش مسابقه راه یافت.
۶۶۶ فیلم در بخش بین الملل ، ۳۹۸ فیلم ایرانی و ۲۶۸ فیلم خارجی است و در بخش دانشجومعلمان و معلمان، ۱۲۶ فیلم حضور دارند که از این تعداد ۲۷ فیلم برای دانشجومعلمان است و ۱۵۴ فیلم نیز مربوط به بخش دانش آموزان فیلمساز است.
کشورهای آذربایجان، آرژانتین، آفریقای جنوبی، آلمان، آمریکا، اتریش، اسپانیا، استرالیا، استونی، اسلواکی، اوکراین، انگلیس، ایتالیا، برزیل، بلژیک، پرتغال، ترکیه، تونس، جمهوری چک، دانمارک، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، کانادا، سوئیس، صربستان، فرانسه، لسوتو، مکزیک، نروژ، هلند، هند و هنگ کنگ در این جشنواره حضور دارند.
مراکز نمایش فیلم های جشنواره رشد شامل سینما فلسطین، هشتاد مرکز نمایش در آموزشگاه های مناطق ۱۹ گانه شهر تهران، ۲۰ کانون فرهنگی تربیتی، ۱۶ پردیس دانشگاه فرهنگیان، پردیس های سینمایی رازی، تماشا، ملت، راگا و فرهنگسراهای بهمن، خاوران، امید و بهاران است و مراسم اختتامیه نیز ۲۹ آبان ماه در سینما فلسطین برگزار می شود.

نظر شما