شناسهٔ خبر: 40120 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزار نشدن اردوهای مختلط از سیاست های فرهنگی وزارت علوم است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیاست وزارت علوم طی دو سال گذشته در امر اردوهای فرهنگی دانشجویان، برگزار نشدن مختلط آن بوده است.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ سیدضیاء هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی ایرنا افزود: براساس قانونی که در سال ۱۳۸۶ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است اردوهای فرهنگی دانشجویان و اساتید نباید به صورت مختلط برگزار شود. 
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر همین اساس اردوهای فرهنگی و نیز سفرهای علمی با نظارت حوزه فرهنگی وزارت علوم برگزار می شود. 
وی افزود: اردوهای فرهنگی به منظور تقویت هویت ملی، افزایش آگاهی ها، تمرین کار جمعی و مشارکت در فعالیت های مختلف برگزار می شود. 
هاشمی ادامه داد: براساس آیین نامه ذکر شده این اردوها به هیچ عنوان نباید به صورت مختلط برگزار شود به گونه ای که سفرهای علمی دانشجویان مرد با دانشجویان زن جداگانه است. 
وی اظهار داشت: هر چند شاید در برخی از این سفرها در مقصد برنامه های مشترکی همچون اردوهای کاروان راهیان نور وجود داشته باشد اما در طی مسیر قرار است خواهران دانشجو با آرامش و راحتی بیشتری اردوهای خود را داشته باشند. 
رهبر معظم انقلاب ۲۰ آبان ماه امسال در دیدار با روسای دانشگاه های کشور با اشاره به موضوع مسائل فرهنگی در دانشگاهها و با انتقاد از برخی اقدامات انجام گرفته، فرمودند: «برخی کار فرهنگی را با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته اند و برای توجیه کار غلط خود می گویند، دانشجویان باید شاد باشند!»
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: شاد بودن برای هر محیطی خوب است، اما به چه قیمتی؟ به قیمت برگزاری مراسم و اردوهای مختلط؟ مگر غربی ها از اختلاط چه بهره ای جز جنایات کنونی جنسی برده اند که ما بدنبال پیروی از همان شیوه ها هستیم.
ایشان با تأکید بر اینکه کار فرهنگی ماهیت دیگری دارد، گفتند: مسئولین فرهنگی دانشگاهها بفهمند چه می کنند؟ کار فرهنگی صحیح این است که انسان مؤمن، متخلق، انقلابی، معتقد به آرمانها، دوستدار کشور و نظام اسلامی و دارای بصیرت و عمق دینی و سیاسی تربیت شود.' 
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: مسوولان و دولتمردان همواره تابع فرمایشات رهبر معظم انقلاب بوده و اهتمام ویژه ای داریم تا سیاست فرهنگی وزارت علوم در امر برگزاری اردوهای فرهنگی حفظ شئونات اسلامی و احکام شرعی باشد.

نظر شما