شناسهٔ خبر: 40142 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امیر‌زاده: پدیده کپی غیرمجاز کتاب دانشگاهی در وزارت ارشاد پیگیری می‌شود

همایون امیر‌زاده، مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش مشترک وزارت ارشاد و انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در محو پدیده مراکز غیرمجاز کپی کتاب در حاشیه‌ دانشگاه‌ها گفت: انجمن توانسته با همه مشکلات اقتصادی در حوزه نشر دانشگاهی به فعالیت خود ادامه دهد.

 

امیر‌زاده: پدیده کپی غیرمجاز کتاب دانشگاهی در وزارت ارشاد پیگیری می‌شود/ عملکرد مطلوب نهاد‌های مردمی نشر دانشگاهی

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ همایون امیر‌زاده، مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی درباره این نمایشگاه اظهار کرد: از مجموع 50 هزار عنوانی که ناشران دانشگاهی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌کنند، 36 هزار‌ عنوان در ششمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی در معرض دید قرار گرفته است. از دیگر نکات قابل‌توجه این دوره از نمایشگاه می‌توان به تنوع عنوان‌ها اشاره کرد.
 
وی با اشاره به فعالیت انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد مردمی افزود: موجب خوشحالی است که در ششمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی، شاهد افزایش تعداد اعضای انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد مردمی هستیم. به‌عبارت دیگر این صنف توانسته با همه مشکلات اقتصادی در حوزه نشر دانشگاهی به فعالیت خود ادامه دهد.
 
امیر‌زاده درباره کمک معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جلسه‌های مشترک معاونت فرهنگی با اعضای انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی تعیین شد که طیف مطالبات انجمن و البته معاونت فرهنگی از این نهاد مردمی مورد بررسی قرار گیرد. تدوین آیین‌نامه‌های مرتبط و شناسایی مشکلات مشترک بین ناشران و از جمله ناشران دانشگاهی با کارکرد‌های مشخص یعنی نشر تازه‌های علمی و شاداب کردن فضای دانشگاهی در نشست‌های مشترک، از نتایج این نشست‌ها خواهد بود.
 
مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره یکی از دغدغه‌های مهم ناشران دانشگاهی درباره پدیده کپی غیرمجاز در حاشیه‌ها دانشگاه‌ها ادامه داد:‌ کارگروهی متشکل از اعضای انجمن در معاونت فرهنگی ایجاد شده و فعالیت‌های خوبی براساس مکانیسم‌‌های قانونی صورت گرفته و همچنان ادامه خواهد داشت. ناشران دانشگاهی‌ها نیز برای حذف مراکز کپی غیر‌مجاز کتاب‌های تخصصی و علمی می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

نظر شما