شناسهٔ خبر: 40144 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لغو افتتاحيه فيلم «استيون اسپيلبرگ» و كنسرت «U٢»

پس از حمله‌هاي تروريستي مصيبت‌بار روز جمعه به پاريس، كمپاني فاكس افتتاحيه فيلم درام جنگ سرد «پل جاسوس‌ها» به كارگرداني «استيون اسپيلبرگ» در پانزدهم نوامبر را لغو كرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از روزنامه اعتماد؛ پس از حمله‌هاي تروريستي مصيبت‌بار روز جمعه به پاريس، كمپاني فاكس افتتاحيه فيلم درام جنگ سرد «پل جاسوس‌ها» به كارگرداني «استيون اسپيلبرگ» در پانزدهم نوامبر را لغو كرد. بنابر گزارش‌ها استيون اسپيلبرگ از برلين راهي پاريس شده بود كه اين تراژدي مرگبار به وقوع پيوست. فاكس بيانيه‌اي را در سايت مجله سينمايي «هاليوودريپورتر» منتشر كرده است: «با توجه به تراژدي كه در پاريس روي داده است اكران فيلم‌هاي اين كمپاني لغو خواهد شد. ما در كنار مردم پاريس ايستاده‌ايم و خود را همدرد كساني كه از اين فاجعه مصيبت ديده‌اند مي‌دانيم. »روز جمعه استيون اسپيلبرگ براي افتتاحيه فيلم «پل جاسوس‌ها» در آلمان، به برلين سفر كرد. فيلمنامه اين فيلم را «ايتان» و «جوئل كوئن» به همراه «مت چارمن» نوشته‌اند و داستان فيلم درباره وكيلي به نام «جيمز ب. دونووان» است كه پس از دستگيري «فرانسيس‌گري پاورز» خلبان هواپيماي جاسوسي توسط روس‌ها، سعي در مذاكره براي آزادي وي دارد. «تام هنكس»، «مارك رايلنس» و «ايمي رايان» از بازيگران اين فيلم هستند.

پس از حمله مرگبار روز جمعه، رييس‌جمهور فرانسه «فرانسوا اولاند» اعلام كرد مرزهاي ‌اين كشور در حال بسته شدن است و كشور در وضعيت اضطراري قرار دارد.

از سوي ديگر قرار بود گروه موسيقي ايرلندي «U٢» چهاردهم نوامبر در پاريس اجرا داشته باشد و شبكه تلويزيوني «HBO» آن را روي آنتن ببرد اما پس از اين حمله تروريستي برنامه اين گروه نيز لغو شد. اين شبكه در بيانيه رسمي خود اينچنين نوشته است: «در نتيجه وضعيت اضطراري فرانسه، كنسرت ١٤ نوامبر «يو٢» در پاريس اجرا نخواهد شد. يو٢، كمپاني «لايو نيشن» و اچ‌بي‌او كه قرار بود اين كنسرت را به صورت زنده روي آنتن ببرد، اين برنامه را در فرصتي مناسب اجرا خواهد كرد.»

همچنين گروه يو٢ با مردم پاريس همدردي كردند: «با ناباوري و حيرت وقايع پاريس را شاهد بوديم و قلب ما براي تمامي قربانيان اين حادثه و خانواده‌هاي‌شان شكسته شد. از اتفاقي كه در جريان اجراي گروه «Eagles Of Death Metal » افتاد بسيار ناراحتيم و براي اين گروه و طرفدارانش دعا مي‌كنيم.»

حمله تروريستي روز جمعه برنامه‌هاي ديگري را هم در پاريس لغو كرد؛ كنسرت
۲۴ ساعته «آب و هوا» توسط «ال گور» معاون رييس‌جمهوري سابق امريكا نيز در ميانه‌هاي اجرا لغو شد. كنسرت ۲۴ ساعته‌اي كه از جمعه صبح آغاز شده بود و قرار بود تا شنبه صبح ادامه داشته باشد، با انتشار اخبار حمله به پاريس نيمه‌كاره ماند.

اين كنسرت ۲۴ ساعته كه همزمان روي اينترنت منتشر مي‌شد، ساعت ۹ صبح جمعه شروع شده بود و قرار بود تا ساعت ۹ صبح شنبه ادامه پيدا كند. خود ال‌گور نيز از استودويي كه زير پاي برج ايفل تدارك ديده شده بود به صورت زنده به بيان نظراتش لابه لاي برنامه‌هاي موسيقي مي‌پرداخت. گروه «دوران دوران» نيز در اين برنامه حضور داشتند و ترانه‌هايي را براي حضار اجرا كردند. ال گور به محض دريافت اطلاعاتي از اين حمله اعلام كرد براي همدردي با مردم و شهر پاريس اين كنسرت را قطع مي‌كند.

گروه موسيقي «ايگلز آو دث متال» روز جمعه در سالن كنسرت «باتاكلان» پاريس در حال اجرا بود كه در جريان حمله تروريستي داعش بيش از ١٥٠ نفر كشته شدند. اما اتفاقي براي اعضاي اين گروه نيفتاد.

نظر شما