شناسهٔ خبر: 40152 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برپایی دوره آموزش داستان نویسی«آل جلال» با حضور ۲۵ نویسنده

معاون داستان بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان از برگزاری دوره آموزش داستان نویسی «آل جلال» همزمان با برگزاری اختتامیه جایزه ادبی جلال‌آل احمد خبر داد.

 

آل جلال

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ابراهیم زاهدی مطلق معاون داستان بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان از برگزاری اردوی آموزشی برای داستان نویسان جوان کشور همزان با مراسم اختتامیه هشتمین دوره جایزه ادبی جلال‌آل‌احمد خبر داد و گفت: این اردو با عنوان دور متمرکز آموزش داستان نویسی «آل جلال» که به معنی فرزندان جلال‌آل‌احمد است در روزهای پایانی هفته جاری و به مدت سه روز برگزار می‌شود.

 

وی افزود: این اردوی آموزشی محصول تجربه و دریافت ما از برنامه‌ریزی چند ساله در بنیاد است و می‌شود گفت که از دل برگزاری برنامه‌های سابق ما حاصل شده است.

زاهدی ادامه داد: محافل ادبی برگزار شده توسط بنیاد در سال قبل اعم از کارگاه داستان و شعر جشنواره پروین اعتصامی و جشنواره شعر فجر به ما آموخت که نباید جایزه ادبی جلال‌آل احمد را به برگزاری دوساعت مراسم اختتامیه منحصر کنیم و بر همین اساس بحث آموزش داستان نویسی و حضور نویسندگان را نیز به این جایزه افزودیم.

معاون داستان بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان ادامه داد: مراکز و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در طول سال جاری و سال گذشته به طور مکرر از ما تقاضای برگزاری دوره‌ها آموزشی و حضور اساتید در استان‌ها را داشتند. ما امسال بر اساس این تقاضاها تصمیم گرفتیم که در قالب اردویی آموزشی بخ قابل توجهی از متقاضیان را در تهران گردآوری و به صورت فشرده تحت آموزش قرار دهیم.

زاهدی تصریح کرد: در این اردوی سه روزه هر ساتان به تناسب ظرفیتی که در داستان نویسان جوانش دارد سهمیه‌ای برای حضور به دست آورده و جوانان داستان نویس خود را برای حضور در جمع اساتید داستان نویسی به ما معرفی می‌کند. در طول برگزاری این اردو این جوانان در برنامه‌هایی متنوع می‌توانند در کارگاه‌هایی که با حضور ۲۵ نویسنده صاحب نام داخلی و سه ناشر برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی افزود: مسئولان سه نشر نیلوفر، افق و آرما در طول برگزاری این اردو برای داستان نویسان جوان درباره چگونگی آماده کردن کتاب برای انتشار و نیز اصول مواجهه با ناشر و امضا قرارداد نشر کتاب به صحبت می‌نشینند و اساتید نیز به فراخور کارگاه‌هایی را در موضوعات مختلف مرتبط با داستان نویسی برگزار می‌کنند که هر داستان نویس می‌تواند خود به صورت انتخابی در یکی از آنها شرکت کند.

به گفته زاهدی در این اردو که تدارک حضور بانوان و آقایان داستان نویس جوان به صورت مجزا در آن دیده شده است، بیش از ۱۵۵ داستان نویس جوان حضور خواهند داشت.

معاون داستان بنیاد شعر و ادبیات داستانی اسامی برخی از اساتید حاضر در این اردوی آموزشی را به این شرح اعلام کرد: رضا امیرخانی، مصطفی مستور، احمد دهقان، مهدی یزدانی خرم، محمد جواد جزینی، حسین فتاحی، داوود غفارزادگان، سیامک گلشیری، حمید رضا شاه‌آبادی و....

به گفته این مقام مسئول در بنیاد ادبیات داستانی این اردوی سه روز از روز پنجشنبه ۲۸ آبان ماه در مجتمع شهید آبشناسان تهران آغاز خواهد شد.

نظر شما