شناسهٔ خبر: 40188 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فضای مدارس کشور نیاز به نشاط و شادابی دارد

مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس افزود: فضای با نشاط و شاداب در مدارس روحیه و انگیزه بهتری برای دانش آموزان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛  حمید علیان ن‍ژاد گفت: باید شبکه ای از آموزش در فضای مجازی شکل گیرد تا دانش آموزان با مهارت های مختلف آشنا شده و در زندگی موفقیت های بیشتری کسب کنند.
وی با بیان اینکه باید در کنار تحصیل و علم آموزی زمینه تقویت روحیه معنوی دانش آموزان نیز فراهم شود، اظهارکرد: در این زمینه معماری و نوع ساخت و سازها بسیار مهم است که باید مورد توجه قرارگیرد.
علیان نژاد گفت: با تجهیز آزمایشگاه ، رنگ آمیزی فضای مدارس، ایجاد محیطی مناسب برای ورزش و زنگ تفریح ، می توان به ارتقاء کیفی تعلیم و تربیت و بلوغ فکری دانش آموزان کمک شایانی کرد.
مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی و تجهیزمدارس کشور با بیان اینکه در نوسازی مدارس لازم است به آمایش سرزمین نیز توجه شود، عنوان کرد: با این توجه می توانیم از هدر رفتن زمان و هزینه های اضافی جلوگیری کرد.
وی با اشاره به بررسی وضعیت ساخت و سازهای مدارس در یک دهه گذشته ، افزود: در این بررسی ها مشخص شد بعضی از مدارس که ظرفیت ۳۰۰ دانش آموز را دارد ، هم اکنون ۲۰۰ نفر در آن تحصیل می کنند و یا مدارسی ساخته شده که ۲۰۰ نفره است ولی ۳۰۰ نفر در آن مشغول به تحصیل هستند، که این ناهماهنگی در کاهش بازدهی دانش آموزان نقش بسزایی دارد.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش علیان نژاد گفت: برای انجام مقدمات اولیه مقرر شده تا یک تیم شش نفره فعالیت خود را در این حوزه شروع کنند و با شناسایی نیازهای معماری تمامی مسائل مربوط به احداث از قبیل مهندسی معماری رعایت شده تا طراحی بر اساس اصول و ضوابط علمی انجام شود.

نظر شما