شناسهٔ خبر: 40214 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«نظریه هنر معاصر» در کتابفروشی ها

کتاب «نظریه هنر معاصر» نوشته‌ی «آن ککلن» با ترجمه ی « بهروزعوض‌پور» را انتشارات نگاه منتشر کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل پایگاه اطلاع رسانی نشر نگاه ،«نظریه هنرمعاصر» درباره ی مباحثی چون «هنر مدرن»  یا  «آئین مصرف»، که به ریشه یابی هنر مدرن و تأثیرپذیری آن از آئین مصرف می‌پردازد و همچنین از عوامل تأثیرگذاری چون  شبکه‌ها، تولید گرها، هنرمندان خلاق  و مباحث دیگری بحث می‌کند. در واقع هنر مدرن  جنبش یا مکتبی هنری است که در غالب مجموعه‌ای از جریان‌های اصلاح‌طلبانه فرهنگی در هنر، معماری، موسیقی، ادبیات و هنرهای کاربردی، طی سه دهه قبل از سال ۱۹۱۴ به وجود آمد.

 این کتاب سپس به هنر معاصر پرداخته و آثار «مارسل دوشان» و «اندی وارهول» را بررسی می کند، سپس به  یکی از مهم ترین مجموعه ‌داران آثار هنر معاصر یعنی «لئوکاستلی»می‌پردازد ودر ادامه مباحث مهمی چون «هنر مفهومی»، «هنر مینیمال»، «لندآرت»، «هنرتکنولوژیک» و هنر پستی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

گفتنی است  علارغم این که بیش از بیست سال از تألیف این کتاب  می‌گذرد، اما در بردارنده‌ی مباحثی است که در ایران بسیار نو می‌باشند.

انتشارات نگاه، کتاب «نظریه هنر معاصر» را با ترجمه «بهروز عوض‌پور» در۳۴۰ صفحه و بهای ۲۱۰۰۰ تومان چاپ کرده و به بازار کتاب فرستاده است

نظر شما