شناسهٔ خبر: 40216 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گنجینه های موزه هنرهای معاصر سال آینده در برلین به نمایش در می آید

مجید ملانوروزی از به نمایش درآمدن گنجینه های موزه هنرهای معاصر سال آینده در برلین خبرداد و گفت: در این نمایشگاه گنجینه خارجی موزه و هنرهای غربی و ۳۰ اثر از هنرمندان ایرانی به نمایش در می آید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ مجید ملانوروزی،مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی درباره تبادلات بین موزه ای موزه هنری های معاصر با موزه های جهان و نمایش آثار گنجینه موزه گفت: یکی از مواردی که در این یکی دو سال اخیر ما پیگیری کردیم، همکاری و تعامل و روابط با موزه های دنیا بود و بر همین اساس تاکنون با دوازه و سیزده تا از موزه هنرهای معاصر جهان رابطه ای را ایجاد کرده ایم که کارهایی را برای نمایش در اختیار بگیریم یا در اختیار آنها برای مرمت آثار، برای بسته بندی و خدمات نمایشگاهی بگذاریم.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره قرارداد موزه هنرهای معاصر با بنیاد پروس آلمان اظهار داشت: در تبادلات بین موزه ای بهترین قراردادی که مرکز هنرهای تجسمی منعقد کرد با بنیاد پروس بود که وزیر خارجه آلمان برای این قرارداد به موزه آمدند و  بر اساس همین قرارداد پاییز سال آینده یک نمایشگاهی مشتکل از گنجینه خارجی موزه، هنرهای غربی و ۳۰ اثر از هنرمندان ایرانی در برلین برپا می شود.

وی افزود: نمایشگاه گنجینه های موزه در برلین فرصت بسیار خوبی است که موزه هنرهای معاصر تهران به دنیا معرفی شود و هنرمندان ایرانی نیز به جهان معرفی شوند.

ملانوروزی همچنین خاطر نشان کرد: بر اساس قرارداد با بیناد پروس علاوه بر نمایشگاه  یک سری خدمات مهندسی و امکانات متقابلی که می تواند در زمینه تنظیم تابلوها، پایش نور، پایش دما و نوسازی گنجینه و بیشتر نوسازی گنجینه از لحاظ نور و دما به صورت مشترک با آلمانی ها انجام می شود.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سئوال که در نمایشگاه برلین چه آثاری از هنرمندان ایرانی به نمایش درمی آید، گفت: آثار گنجینه است که از ۳۰ هنرمند ایرانی است و هنوز این آثار و هنرمندان آن مشخص نشده است و قرار است از تاثیرگذارترین هنرمندان معاصر در دوره های مختلف هر کدام یک اثر انتخاب  شود؛ از آثار هنرمندان خارجی همه از هر دوره یکی انتخاب می شود.

ملانورزی درباره  بیمه آثاری که به نمایشگاه برلین فرستاده می شوند؟ اظهار داشت: بله آثار بیمه می شوند، هر اثر هنری که از موزه بخواهد خارج شود و در داخل هم نمایشگاه باشد از لحظه ای که از میخ جدا می شود بیمه می شود.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه های پیش روی موزه هنرهای معاصر در روزهای آینده گفت: نمایشگاهی در ۱۰ روز آینده داریم که بخشی از هنرمدان ایرانی و گنجینه خارجی موزه  است که آقای چراندی،کیوریتر ایتالیایی آن را نمایشگاه برگزار می کند و سه ماه بر روی صحنه است و پس از این؛ نمایشگاه آقای ویم در موزه برپا می شود، ویم یکی از مهمترین مجسمه سازان اروپا و بهترین مجسمه ساز بلژیک است که آثارش را در موزه هنرهای معاصر به نمایش می گذارد.

نظر شما