شناسهٔ خبر: 40232 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره «کتاب سال مد و لباس» برگزار می‌شود

دبیر کارگروه مد و لباس از برگزاری نخستین جشنواره کتاب سال مد و لباس در هشت بخش خبر داد.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حمید قبادی، دبیر کارگروه مد و لباس در گفتگو یی از برگزاری نخستین جشنواره کتاب سال در حوزه مد و لباس خبر داد و گفت: قرار است این جشنواره، هشت بخش مختلف را شامل شود و به معرفی بهترین و کاربردی‌ترین کتاب‌ها در حوزه مد و لباس بپردازد.

وی در پاسخ به این‌که قرار است در این جشنواره، کتاب‌های منتشر شده در چه دوره زمانی مورد بررسی قرار گیرد، بیان کرد: سال ۹۲ و همچنین ۹۳ به طور مستقل مورد بررسی قرار می‌گیرند. چراکه تولید کتاب‌‌های فاخر و حرفه‌ای در این سال، بیشتر شده است. البته منظور از آثار حرفه‌ای، کتاب‌های  فنی نیست که البته آنها را هم مدنظر قرار می‌دهیم. کتاب‌های منتشر شده در سال ۹۴ را هم، سال آینده بررسی می‌کنیم.

قبادی درباره طبقه‌بندی و چگونگی بررسی کتاب‌هایی که پیش از سال ۹۲ منتشر شده‌اند گفت: هنوز در این زمینه به نتیجه نرسیده و نمی‌دانیم این ارزیابی را از چه سال آغاز کنیم؛ شاید کلیت کتاب‌های منتشر شده را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

دبیر کارگروه مد و لباس همچنین به  کنگره ملی شعر حجاب و عفاف اشاره و بیان کرد: ادبیات موجود جامعه در حوزه عفاف و حجاب، متعلق به صد سال پیش است و نمی‌تواند با نوجوان و جوان دهه ۹۰  ارتباط برقرار کند. ما می‌خواهیم ادبیات جدید تولید کنم. جملاتی چون «خواهرم حجاب تو مصونیت است» هم به دهه ۶۰ و ۷۰ تعلق دارد. ما می‌توانیم برای یک خواننده محبوب، ترانه‌ای خوب در ارتباط با حجاب و عفاف تولید کنیم.

نظر شما