شناسهٔ خبر: 40249 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ربیعی : کارخانه ها توسعه نمی آورند، توسعه در گروکتاب و انسان فرهیخته است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارخانه های بزرگ فولاد با دودکش های آنچنانی و دیگر نمادهای تکنولوژی، توسعه نمی آورد بلکه آدم های فرهیخته و کتاب کانون توسعه هستند.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ علی ربیعی شامگاه سه شنبه و در مراسم اختتامیه اولین دوره کتاب سال اعضای هیات علمی دانشگاه های سراسر کشور (نشان دهخدا) با بیان اینکه طی هشت سال بالغ بر ۷۵۰ میلیارد دلار برای توسعه کشور هزینه شد، ولی نتوانستند توسعه ایجاد کنند، افزود: هیچ چیز جای کتاب کاغذی را که نماد تیپ آدم ها برای طبقه اجتماعی خاص است ،نمی گیرد.
وی گفت: همه چیز چارچوبی دارد ولی جریان فکری نباید محدود شود چرا که آزادی اندیشه و نوشتن نسل هایی را تربیت می کند که برای منافع دینی و ملی بسیار مهم هستند.
وزیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از نویسندگان به ناشران، توزیع کنندگان و کتابخوان ها به عنوان ذینفعان بعدی اشاره کرد و افزود: امید است در دولت یازدهم که افرادی مشهور به کتابخوان حضور دارند بتوان موضوع کتاب را توسعه داد و لذا هرگونه کمکی از سوی این وزارتخانه برآید برای گروه های ذینفع انجام خواهد داد.
وی افزود: برای اینکه آینده کشور خوشبخت باشد نیاز است به بچه ها کتاب برای مطالعه داد. شاید تهیه کتاب ارزان سخت باشد اما امیداست بتوان به راحتی کتاب را در اختیار افراد جامعه قرار داد.
ربیعی اظهارامیدواری کرد دانش و علم و آبادانی به جامعه بازگردد به نحوی که پژوهشگران احساس نکنند نتایج کارشان خاک خواهد خورد بلکه بدانند پژوهش آنان در بین سیاستمداران و سیاست گذاران جای مناسبی دارد.
بنابراین گزارش در این مراسم ۱۴ منتخب نخستین دوره کتاب سال اعضای هیات علمی دانشگاههای سراسر کشور در حوزه علوم انسانی برگزیده و نشان دهخدا به آنان اعطا شد.

نظر شما