شناسهٔ خبر: 40311 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حفظ و پاسداشت زبان فارسی مهم­ترین رسالت شاعران است

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تاکید بر ضرورت حفظ و حراست از زبان فارسی، گفت: هرچند این وظیفه ملی است اما رسالت شاعران، بویژه شاعران جوان سنگین­تر است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از ستاد خبری هشتمین جشنواره شعر دانش‌آموزی «موسم گل»، مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره با حضور دکتر غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ناصر فیض، فاضل نظری و سایر چهره‌های فرهنگی و ادبی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این مراسم با تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره شعر دانش آموزی، گفت: تداوم چنین برنامه­هایی که موجب شناسایی و گردهمایی شاعران جوان و تازه ­کار و شعرخوانی آنان می­شود، خدمت بزرگ فرهنگی است، چرا که به غنای سرمایه شعر در این مرزوبوم منجر می ­شود.

 

وی همچنین در ادامه با تاکید بر لزوم حفظ و تکریم زبان فارسی در برابر خطرات و ورود واژه­ های بیگانه، از شاعران به ویژه شعرای جوان که تازه پا به عرصه شعر و شاعری می­ گذارند، رعایت و پاسداشت زبان فارسی را خواستار شد.

ابراهیم پور دبیر این جشنواره نیز در این مراسم با بیان اینکه بیش از ۱۱۰۰ شعر توسط هیئت داوران در این جشنواره بررسی شد، یادآور شد: داوری مرحله نهایی را علیرضا قزوه، ناصر فیض، فاضل نظری، عباس محمدی، قادر طراوت‌پور، محمد صمیمی و سجاد سامانی به عهده داشتند.

در ادامه مراسم ده شاعر برتر جوایز و لوح یادبود و همچنین ­چهل شاعر برگزیده تقدیرنامه ویژه جشنواره را از دستان حدادعادل دریافت کردند.

شعرخوانی ده شاعر برتر نوجوان، ناصر فیض، فاضل نظری و شاعران از دیگر بخش­های این مراسم بود.

نظر شما