شناسهٔ خبر: 40327 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

15 درصد به ظرفیت خوابگاه های دانشجویی افزوده می شود

معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری از افزایش 15 درصدی ظرفیت فعلی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه ها با هدف رفع نیاز متقاضیان خبر داد.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ مجتبی صدیقی روز شنبه در جلسه شورای دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه افزایش کیفیت اولویت اصلی این وزارتخانه دانشگاه هاست گفت: خدمات دانشجویی گرچه ممکن است یک امر فرعی باشد ولی اگر به خوبی به این موضوع پرداخته نشود وظیفه اصلی دانشگاه را نیز متاثر خواهد کرد چرا که اگر دانشجویی دارای تغذیه و اسکان مطلوبی نباشد وضعیت درسی مطلوبی نیز نخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در برنامه پنجم به دلیل پیش بینی صورت گرفته احداث خوابگاه جدیدی شروع نخواهد شد ،افزود: ظرفیت های خوابگاهی اضافه شده خوابگاه های نیمه کاره برنامه چهارم یا خوابگاه های خیرساز است. 
صدیقی اظهار کرد: در برنامه ششم دنبال ایجاد تشویقات و تسهیلات برای بخش خصوصی هستیم تا بتوانیم بخش خصوصی را وارد امر خوابگاه سازی کنیم. 
معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اجر و پاداش خوابگاه سازی از مدرسه سازی و مسجد سازی کمتر نیست ، گفت: باید تلاش کنیم خیرین را به دانشگاه بکشانیم و از این ظرفیت در امر خوابگاه سازی استفاده کنیم. 
وی اضافه کرد: ارتقای اعضای هیات علمی و افرادی که امکان سرمایه گذاری روی آنها وجود دارد مورد تاکید است و شرایط ۴۲ مربی دانشگاه محقق اردبیلی بررسی شده و افرادی که دارای حائز شرایط باشند معرفی می شوند تا مقدمات ادامه تحصیل و ارتقای آنها انجام شود. 
او علاوه بر اختصاص هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی ، یک میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال به حوزه دانشجویی دانشکده های نمین، مشگین شهر و مغان اختصاص داد. 
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی ، دکتر مهرالله رخشانی مهر مدیرکل طرح های عمرانی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری هم در این جلسه با بیان اینکه ۹.۵ میلیون متر مربع فضای در دست احداث در دانشگاه های کشور وجود دارد گفت: این پروژه ها از سال ۱۳۸۰ کلید خورده اند که حدود ۱۵۰ هزار متر مربع آن نیز مربوط به قبل از دهه ۷۰ است. 
وی افزود: پروژه های دانشگاه ها زودتر از پروژه های راکد دیگر از رکود خارج شده اند و دانشگاه ها به یک کارگاه عمرانی در سطح کشور تبدیل شده است. 
دکتر گودرز صادقی ، رییس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به بازدیدهای معاون وزیر از بخش های مختلف دانشجویی دانشگاه گفت: فضای همدلی و همزبانی و پشتیبانی بین دانشجویان ، کارکنان و اساتید این دانشگاه مشهود است. 
وی دانشگاه محقق اردبیلی را همراه با نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: در این دانشگاه اساتید ، کارکنان و دانشجویان دارای شان و منزلت خاص خود هستند و مسوولان نیز از حقوق آنها دفاع می کنند. 
صادقی با بیان اینکه تعدادی از دانشجویان در بخش های مختلف آموزشی ، پژوهشی و اداری دانشگاه فعالیت می کنند گفت: ۵۰ نفر از دانشجویان دکتری نیز به صورت کارمند فعالیت دارند که هیچ مشکل و معضلی نیز در این زمینه بوجود نیامده است. 
رییس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: تابستان امسال با تخصیص شش میلیارد ریال اعتبار دو خوابگاه دانشجویی پسران به صورت کامل نوسازی شد. 
وی همچنین خواستار قرار گرفتن بورس مربیان در اختیار هیات ممیزه دانشگاه شد و افزود: طرح مهارت آموزی و اشتغال جوانان به صورت پایلوت در استان اردبیل اجرایی خواهد شد. 

نظر شما