شناسهٔ خبر: 40369 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «ره‌آورد مینورسکی» در شهر کتاب نقد می‌شود

همزمان با پنجاهمین سال درگذشت مینورسکی، از برجسته‌ترین ایران‌شناسان روسی، نشست نقد و بررسی کتاب «ره‌آورد مینورسکی» در قالب نشست هفتگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

 

کتاب «ره‌آورد مینوسکی» در شهر کتاب نقد می‌شود

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نشست نقد و بررسی کتاب «ره‌آورد مینورسکی» در قالب نشست هفتگی شهر کتاب برگزار می‌شود.
 
این نشست با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کاوه بیات، تاریخ‌نگار و مترجم و گودرز رشتیانی، عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و مولف اثر برپا می‌شود.

ولادیمیر مینورسکی یکی از برجسته‌ترین ایران‌شناسان روسی است که قلمرو پژوهشی وی عرصه‌ گسترده‌ای از جغرافیای ایران گرفته تا تاریخ، ملل و نحل، ترجمه و نیز تصحیح نسخ خطی را در برمی‌گیرد و از همین رو شناخت زندگی و آثار علمی و فرهنگی وی امری ضروری و اهتمامی سترگ است.
 
در آستانه‌ پنجاهمین سال درگذشت مینورسکی، کتاب «ره‌آورد مینورسکی» به قلم گودرز رشتیانی و به همت انتشارات هرمس منتشر شده که وضعیت ایران‌شناسی در روسیه و نقش و جایگاه مینورسکی را در مکتب ایران‌شناسی روسیه تبیین می‌کند و دستاوردهای مطالعاتی مینوسکی را در حوزه‌ ایران‌شناسی تحلیل و شرح می‌دهد.
 
نشست هفتگی شهر کتاب سه‌شنبه سوم آذرماه از ساعت 16 و 30 دقیقه به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم، شهر کتاب برگزار می‌شود.

نظر شما