شناسهٔ خبر: 40386 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ایران، مهد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان» رونمایی می‌شود

كتاب «ایران، مهد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان» به زبان انگلیسی فردا (دوشنبه ۲ آذر) با حضور نمایندگان اقلیت‌های دینی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رونمایی می‌شود.

 

«ایران، مهد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان» رونمایی می‌شود

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  آیین رونمایی از كتاب «ایران، مهد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان» به زبان انگلیسی كه به همت مركز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتشر شده است، با حضور رهبران اقلیت‌های دینی در ایران، اندیشمندان و شخصیت‌های علمی و فرهنگی، فردا (دوم آذرماه) در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برگزار می‌شود.
 
آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در امور جهان اسلام، ابوذر ابراهیمی‌تركمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، اسقف اعظم سیبوه سركیسیان، خلیفه ارامنه تهران و ایران، مارنرسای بنیامین، اسقف كلیسای شرق آشوری، اردشیر خورشیدیان، رییس انجمن زرتشتیان تهران، ماشاله گلستانی‌نژاد، مرجع دینی كلیمیان تهران و برخی از شخصیت‌های دینی و فرهنگی كشوردر این آیین شرکت می‌کنند.
 
این اثر فرهنگی كه با همكاری رهبران اقلیت‌های دینی كشورمان، برای اولین‌بار تدوین و به زبان انگلیسی گردآوری شده است، شامل توضیحاتی درباره تاریخ، مراسم مذهبی و فعالیت‌های اجتماعی همراه با عكس‌های رنگی از زندگی اجتماعی و فرهنگی پیروان ادیان الهی در ایران اسلامی است كه در ۲۸۰ صفحه منتشر شده است.
 
در حاشیه این آیین نمایشگاه عكسی از مراسم مذهبی و دیگر جنبه‌های زندگی اجتماعی اقلیت‌های دینی در ایران برگزار می‌شود.
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این آیین می‌توانند ساعت 9 و 30 دقیقه به حسینیه الزهرا (س)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی واقع در بزرگراه رسالت غرب، روبه‌روی در شمالی مصلای امام خمینی (ره) مراجعه کنند.

نظر شما