شناسهٔ خبر: 40395 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره تجسمی فجر فرصت مناسبی برای تعامل هنری بین کشورهاست

نشست دبیران هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با رایزنان و نمایندگان رایزنی های فرهنگی کشورهای خارجی در ایران عصر شنبه ۳۰ آبان در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ و به نقل از روابط عمومی هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، در این نشست مجتبی آقایی؛ دبیر هشتمین جشنواره تجسمی فجر، جمشید حقیقت شناس؛ دبیر هنری و ستاد جشنواره با رایزنان فرهنگی و نمایندگان رایزنی های کشورهای کرواسی، اتریش ، بلغارستان، لهستان، رومانی، فیلیپین ، ژاپن و مکزیک درباره ارتباط جشنواره تجسمی فجر با دیگر کشورها و حضور هنرمندان خارجی در جشنواره گفت و گو کردند.

مجتبی آقایی؛ دبیر هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، در این نشست گفت: دبیرخانه دایمی جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در نظر دارد از ظرفیت های این جشنواره برای حضور آثار هنری دیگر کشورها از فرصت ها برای مشارکت هنری با دیگر کشورها استفاده شود.

آقایی افزود: ستاد جشنواره زمینه ارتباط و تعامل موثر با هنرمندان دیگر کشورها را فراهم می کند و با مشارکت رایزنی های فرهنگی امکان مشارکت و حضور هنرمندان خارجی در این جشنواره تقویت خواهد شد. با تغییرات ساختاری در این دوره جشنواره که با رویکرد خلاقیت و نگاه معاصر به همزبانی بهتر جهانی کمک می کند فرصت مناسب تری برای تعامل و ارتباط هنری فراهم شده است.

دبیر هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در ادامه گفت: در این جشنواره امکان تعامل و معرفی ظرفیت های هنری کشورهای دیگر فراهم است و می توان روزهایی را در جشنواره به نام هنر کشورها با برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان و کارگاه اختصاص داد.

آقایی با اشاره به اینکه تاکنون هنرمندان ۲۰ کشور خارجی برای شرکت در هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ثبت نام کرده اند گفت :  جشنواره فجر آمادگی دارد درصورت مشارکت دیگر کشورها، آثار جشنواره را در خارج از کشور نیز به نمایش بگذارد.

در ادامه جلسه رایزنان و نمایندگان رایزنی های فرهنگی کشورهای خارجی نظرات و پیشنهادهای خود را درباره مشارکت با جشنواره بیان کردند و از نمایشگاه "در جست و جوی گمشده" آثار فریده لاشایی و گنجینه در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کردند.

هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از سوی مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، بهمن و اسفندماه امسال برگزار می شود و هنرمندان تا ۲۸ آذرماه فرصت دارند در سایت جشنواره به نشانی www.ivafestival.ir  ثبت نام کنند و تصاویر آثار خود را ارسال نمایند.

هشتمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر به معرفی آثاری که در قالب بهره مندی از یک یا چند رشته از هنرهای تجسمی به ساختار رسیده و ایده ای اصیل و مفهومی هنرمندانه را به نمایش بگذارند، مي پردازد. بنابراين هنرمندان در ارائه ايده هاي خود محدوديت ندارند و مي توانند از شيوه هاي بياني و اجرايي متنوع استفاده کنند.

نظر شما