شناسهٔ خبر: 40411 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی و نقد و بررسی کتاب سال‌های زیمبابوه؛ خاطرات و مردم‌نگاری

رونمایی و نقد و بررسی کتاب سال‌های زیمبابوه؛ خاطرات و مردم‌نگاری روز سه‌شنبه در «سالن ایران» واقع در طبقه اول دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز؛ این کتاب حاصل دست‌نوشته‌های دکتر امیربهرام عرب‌احمدی است که طی سه سال و نیم زندگی در کشور زیمبابوه گرد آمده و در مجموعه مطالبی متنوع از وضعیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این کشور تنظیم شده است. در واقع نویسنده گزیده‌ای از خاطرات خود را به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این کشور طی سال‌های ۱۳۸۲ تا اواسط ۱۳۸۵ در چند بخش به تصویر کشیده و تلاش کرده است از این طریق مردم ایران را هرچه بیشتر با قاره پر راز و رمز آفریقا آشنا سازد. دکتر عرب‌احمدی هم‌اکنون مدیر گروه مطالعات آفریقا در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران است. وی پیش از این کتاب زیمبابوه سرزمین رازهای جاودان را تألیف و منتشر کرده است لیکن کتاب حاضر از حیث محتوا و شیوه تنظیم مطالب با اثر قبلی تفاوت‌هایی دارد.

در این نشست علاوه بر نویسنده کتاب، آقایان دکتر محمدجواد ابوالقاسمی، معاون سابق بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ محمدعلی ربانی، رئيس مركز مطالعات فرهنگي بين‌المللي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نیکلاس کیتی کیتی؛ سفیر جمهوری زیمبابوه در تهران سخنرانی خواهند کرد.

این برنامه روز سه‌شنبه مورخ ۳ آذر ماه جاری از ساعت ۱۵ لغایت ۱۷ در «سالن ایران» واقع در طبقه اول دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار می‌شود. شایان ذکر است دانشکده مطالعات جهان در پردیس شمالی دانشگاه تهران واقع در انتهای خیابان کارگر شمالی (ورودی دانشکده تربیت بدنی) قرار دارد. حضور در این جلسه برای عموم مخاطبان آزاد است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۶۶۴۳۵۴۲۳ و ۶۶۹۴۲۵۴۲ تماس حاصل فرمایند

 

 

تهران، م. انقلاب، ابتدای خ آزادی، خیابان استاد بهزاد(کاوه)، پلاک ۲۹ ـ واحد۷ مؤسسه نگارستان اندیشه ـ تلفکس: ۶۶۴۳۵۴۲۳ ـ ۶۶۹۴۲۵۴۲ 

 

 

نظر شما