شناسهٔ خبر: 40428 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

صدور مدارک تحصیلی هوشمند می شود

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برابر تصویب این شورا سامانه صدور مدارک تحصیلی هوشمند می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ مهدی نوید ادهم روز سه شنبه در گفت و گو یی  با اشاره به مصوبات جلسه اخیر شورا اظهار کرد: در این جلسه گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش در زمینه فعالیت های پیش دبستانی و ضرورت ساماندهی آنها، مهدکودک ها و کیفیت بخشی به فرایند برنامه های آموزشی و تربیتی این مراکز ارایه شد.
وی با اشاره به ضرورت اختصاص ردیف اعتباری ویژه در برنامه ششم توسعه برای گسترش دوره پیش دبستانی، گفت: با توجه به نقش بی بدیل این دوره سنی در شکل گیری شخصیت کودکان و توجیه پذیر بودن سرمایه گذاری در این دوره از نظر اقتصادی، اعضای شورای عالی آموزش و پرورش بر ضرورت استمرار این فعالیت ها با تحت پوشش قرار دادن اکثر کودکان تاکید کردند.
نوید ادهم افزود: براین اساس اعضای شورا از مسوولان ذیربط، دولت و مجلس درخواست کردند با اختصاص ردیف اعتباری ویژه در برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۵ زمینه گسترش کمی و ارتقاء کیفی دوره پیش دبستانی را فراهم کنند.
وی درمورد صدور آیین نامه مدارک تحصیلی در مصوبات این شورا گفت: براساس یکی از بندهای این مصوبه معاونان اجرایی و دست اندرکاران صدور مدارک تحصیلی در مدارس دولتی باید از نیروهای رسمی و پیمانی باشند.
او اظهارکرد: در مدارس غیردولتی مسوولیت نظارت و کنترل صحت صدور مدارک با مدیر مدرسه است و مؤسس نیز در این زمینه مسئول بوده و باید پاسخگو باشد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اعضای شورا بر ضرورت تسریع در طراحی و پیاده سازی سامانه هوشمند و ملی صدور مدارک تحصیلی در آموزش و پرورش و ایجاد هماهنگی بین سامانه با سامانه های مشابه در سازمان فنی و حرفه ای، وزارت خانه های ارشاد و جهاد کشاورزی که گواهینامه مهارت آموزش صادر می کنند، تاکید داشتند.
آئین نامه ساماندهی صدور مدارک تحصیلی پس از تایید رییس جمهوری و رییس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

نظر شما