شناسهٔ خبر: 40437 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کمال تبریزی با امکان مینا به سینما می آید

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از پشت صحنه فیلم سینمایی امکان مینا به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی در منطقه دزاشیب تهران بازدید کردند.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ علیرضا تابش در روند بازدیدهای خود از پشت صحنه فیلم های سینمایی در دست تولید، با حضور در پشت صحنه فیلم امکان مینا با عوامل فیلم گفت و گو و از آخرین وضعیت تولید آن آگاه شد.
میلاد کی مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، بهرنگ علوی، شایسته ایرانی، سیامک صفری، فرزاد باقری، سیامک احصایی، بهادر مالکی و علی مردانه در این فیلم نقش آفرینی می کنند.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد سینمایی فارابی، در خلاصه داستان این فیلم آمده است؛ تردید، شک و سر انجام خیانت، زندگی عاشقانه مهران و مینا را به مسیر تازه ای می کشاند. 
در این دیدار مسعود احمدیان معاون فرهنگی بنیاد، مدیرعامل بنیاد فارابی را همراهی می کرد.
فیلمبرداری فیلم امکان مینا که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید می شود از ۸ مهر ماه در تهران آغاز شده و طبق برنامه ریزی های به عمل آمده پیش بینی می شود اوایل هفته آینده به پایان برسد. 
هم اکنون بیش از ۹۵ درصد فیلمبرداری فیلم انجام شده و بطور همزمان کار تدوین اولیه ۷۰ دقیقه فیلم نیز انجام شده است.

** مستند معصومه رونمایی می شود 
مستند معصومه به کارگردانی سونا مقدم که به آسیب های قربانیان اسیدپاشی می پردازد، برای اولین بار در بخش مسابقه ملی مستندهای بلند نهمین دوره جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» رونمایی خواهد شد. 
به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی سینماحقیقت، در این اثر مستند، واژگانی چون خشونت، هویت و بازگشت به زندگی به خط شده اند تا سرآغاز شکل گیری یک مستند بلند اجتماعی به ام «معصومه» شوند. 
سونا مقدم گفت: «سه سال پیش در ابتدای تحقیق و کندوکاو در خصوص پدیده ی خشونت آنهم مواردی که قربانیانش را اغلب زنان تشکیل داده اند، با مساله اسیدپاشی مواجه شدم. پدیده عجیب و شومی که اختراع دست بشر معاصر است؛ جنایتی که نه به قصد قتل نفس بلکه با هدف انتقام و از بین بردن روح، هویت، زندگی اجتماعی و آینده قربانی صورت می گیرد.» 
وی ادامه داد: «طرح مساله اینگونه آغاز شد و پرسش های بیشماری از ذهنم عبور کرد که برای یافتن پاسخشان، قدم در راه ناهموار و بسیار دشواری گذاشتم و یکی از سخت ترین تجارب زندگی فیلمسازی من کلید خورد؛ به ویژه این که «معصومه» اولین تجربه مستند بلند کاری من به حساب می آمد و طبعاً وسواس و دقت بسیاری را در برداشتن قدم اول طلب می کرد.» 
مقدم با عنوان این مطلب که علیرغم انتخاب سوژه ای تراژیک و غم انگیز، از همان روزهای نخست هدف را در زیبایی های پنهان زندگی شخصیت فیلم جستجو کرده است، خاطرنشان کرد: «او پتانسیل نمایش زیبایی های زندگی را داشت. معصومه باید برمی خاست و به زندگی ادامه می داد و این بار با قدرت دستانش، زیبایی های پنهان زندگی اش را بعد از حادثه اسید پاشی آشکار می ساخت تا بتواند همچون الگویی سر مشق دیگران باشد. از این رهگذر، دغدغه ی ریشه یابی و بررسی خلاهای قانونی و اجتماعی، هم در خصوص جنایت اسیدپاشی و هم در رابطه با قربانیان و انسان های آسیب دیده موجب شد که نگاهی واقع بینانه به این پدیده در کشورمان داشته باشم.» 
وی در پایان گفت: «ساخت این مستند تجربه بس شگفتی بود! دراین وانفسای زندگی و روزمرگی هایمان که بیشتر خشم و نفرت و دور شدن از یکدیگر را می آموزیم، با مدد جادوی حقیقت و از طریق ضبط تصاویر فراموش شده قربانیان و شنیدن صداهای خاموششان، دوباره دیدن دنیا و دوباره دوست داشتن انسان ها را در کنار آن ها تمرین کردیم. به عبارتی دیگر، این فیلم روایت برخاستن و به آغوش کشیدن دیگرباره ی زندگیست. سرگذشت واقعی انسان های دردمند و بی پناهی که قربانی توحش دهشتناکی شده اند. داستان آنانی که تلاش می کنند برعلیه خشونت مبارزه کنند، چون در جستجوی زندگی مملو از صلح و آرامش هستند.» 
معصومه بعد از یکسال و نیم جدایی از همسرش، به طرز وحشیانه ای مورد حمله اسیدپاشی از جانب پدر شوهرش قرار می گیرد و با وجود سوختگی و نابینا شدن شدید، برای گرفتن حضانت فرزندش تلاش می کند. در جریان ساخت فیلم، معصومه به چالشی بزرگ فراخوانده می شود تا توانایی های هنریش را عیان کند. 
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۲۲ تا ۲۸ آذرماه ۱۳۹۴ و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی (ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد. 

نظر شما