شناسهٔ خبر: 40457 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قطع همکاری کتابخانه ملی با مدیر دفتر تاریخ شفاهی

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با ابلاغی به حسین دهباشی مشاور رئیس این سازمان و مدیر دفتر تاریخ شفاهی، با وی قطع همکاری کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین دهباشی مدیر دفتر تاریخ شفاهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در گفتگو یی ضمن تائید خبر اعلام پایان همکاری کتابخانه ملی با وی تحت عنوان «مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی» و «مدیر اداره تاریخ شفاهی» از سوی این سازمان، درباره علت این تصمیم گفت: تصور می‌کنم دوستان حتماً صلاح دیده‌اند که همکار همراه‌تر و مفیدتری از من داشته باشند و تشخیص داده‌اند مدیری بهتر از من آنجا باشد.وی از ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص خودداری و تنها به ذکر این نکته بسنده کرد که: تصور می‌کنم دلایل این تصمیم، فراکتابخانه‌ای باشد اما مایل نیستم وارد جزئیات این موضوع شوم.

حسین دهباشی از خرداد ماه سال گذشته و با ابلاغ حکمی از سوی سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، به عنوان مشاور وی در این سازمان و رئیس دفتر تدوین تارخی شفاهی، منصوب شده بود.

این دفتر در یک سال گذشته پروژه تاریخ شفاهی عصر پهلوی دوم را تدوین کرد که در این پروژه ضمن مصاحبه با حدود ۶۰ تن از رجال پهلوی، کتاب‌های این گفتگوها هم تدوین شد و تاکنون ۴ مجلد آن به چاپ رسیده است. دهباشی چندی پیش هم در گفتگویی  از آغاز فاز اجرایی تدوین «تاریخ شفاهی جمهوری اسلامی ایران» با تنظیم وقت مصاحبه با سه رئیس جمهور سابق و رئیس اسبق قوه قضائیه خبر داده بود (اینجا).

نظر شما