شناسهٔ خبر: 40498 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حرکت انتحاری کارگردان «ترور»

حسین پاکدل با درخواست از حمیدرضا نعیمی برای حفظ آرامش و ادامه اجرای نمایش «ترور» گفت: این نمایش دیگر مال تو نیست که بخواهی خفه‌اش کنی»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از روزنامه شرق؛ حسین پاکدل با درخواست از حمیدرضا نعیمی برای حفظ آرامش و ادامه اجرای نمایش «ترور» گفت: این نمایش دیگر مال تو نیست که بخواهی خفه‌اش کنی، مال تمام آینده است و کار ما تحمل سختی است. شامگاه سوم آذرماه حمیدرضا نعیمی، کارگردان نمایش «ترور»، پس از پنجمین شب اجرای نمایش خود با حاضرشدن روی سن، از تعطیلی اجرای «ترور» به دلیل آنچه مدیریت ضعیف تئاترشهر می‌دانست، خبر داد. به‌دنبال انتشار این خبر، حسین پاکدل که چند شب قبل به تماشای این نمایش نشسته بود، متنی را خطاب به نعیمی به نگارش درآورد: « در خبرها دیدم دیشب روی صحنه اعلام کرده‌ای نمایش فاخر «ترور» را به اعتراض متوقف می‌کنم. بزرگوار مگر می‌شود نمایش تازه‌متولدشده‌ای که این‌همه مدت تو و خیل کثیر هنرمندان روی صحنه و پشت‌صحنه بابتش زحمت‌ کشیده‌اند و اکنون دارد به راه می‌افتد تا به بالندگی برسد را به همین سادگی سر برید؟
جواب همکارانت‌، هنرمندانی که با امید و اعتماد به تو، پای در این مهم گذارده و وقت و عمرشان را صرف کار کرده‌اند، جواب خیل مشتاقان ‌تماشا و جواب خودت را چه می‌دهی؟ از همه مهم‌تر جواب صاحب اثر را که به نامش خلق درام کردی مولا‌علی(ع) را چه می‌دهی؟
چرا از خود بی‌خود شده به روی اثری با این درجه از زیبایی تیغ می‌کشی؟ دلیلش هرچه باشد تو حق این کار را نداشته و نداری. تو بهتر از من می‌دانی اولین شرط کارگردانی مدیریت و تسلط بر خود است. می‌دانم به اندازه دماوند برای به‌نتیجه‌رساندن این کار بزرگ زحمت کشیدی؛ الان دیگر این اثر مال تو نیست که می‌خواهی خفه‌اش کنی، مال تمام آینده‌ است. کار ما تحمل سختی است. اگر قرار بر آماده‌بودن همه‌چیز بود که موی سفید نمی‌کردی و «فاوست» و «سقراط» و «ترور» خلق نمی‌کردی. حمیدجان به‌عنوان دوستی دیرین و یاری همراه از تو می‌خواهم به احترام هنر نمایش، به‌راحتی حرفت را پس بگیر و جهان هنر را از این اثر دیدنی محروم نکن. بعد در خلوت و آرامش رودررو با مدیران حرفت را بزن و راهی برای مشکلت پیدا کن. فدای تو حسین پاکدل».حمیدرضا نعیمی پس از اجرای سوم آذرماه اعلام کرد که «در اعتراض به مدیریت ضعیف تئاترشهر این نمایش را متوقف خواهد کرد».

نظر شما