شناسهٔ خبر: 40518 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره فیلم مستند آمستردام برندگانش را شناخت

جشنواره فیلم مستند آمستردام با معرفی برندگان امسال، بهترین مستندهای سال را انتخاب کرد.

 

فیلم دون ژوان

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بیست و هشتمین جشنواره فیلم مستند آمستردام (IDFA) امسال مراسم معرفی برندگان را جلوتر از شب اختتامیه برگزار کرد تا افراد بیشتری بتوانند در آن حضور یابند.

 

در میان برندگان جوایز اصلی «دون ژوان» ساخته جرزی اسلادکوسکی به عنوان برنده بهترین فیلم بلند انتخاب شد و «کلانترهای اوکراینی» ساخته رومن بوندارچوک جایزه ویژه هیات داوران را برای مستند بلند دریافت کرد.

جایزه بهترین مستند هلندی به ایستر گولد برای «یک رابطه عاشقانه قوی با خود» رسید و «یک کار وبار خانوادگی» ساخته تام فاسائرت که فیلم افتتاحیه جشنواره بود جایزه ویژه هیات داوری برای مستند هلندی را دریافت کرد.

این جشنواره که بلافاصله پس از حملات تروریستی به پاریس برگزار شد، تلاش کرد تا بتواند با کیفیت هر سال خود به کارش ادامه بدهد با این حال شمار فروش بلیت‌ها نسبت به سال پیش کاهش یافت. در حالی که سال پیش ۲۵۵ هزار بلیت برای این جشنواره فروخته شد امسال تعداد بلیت‌ها ۲۴۵ هزار بود.

همچنین اعلام شد که سال آینده مایکل مور کارگردان آمریکایی به عنوان مهمان در این جشنواره شرکت می‌کند و ۱۰ فیلم برتر خود را به نمایش درمی‌آورد.

ارول موریس امسال مهمان جشنواره بود و ۱۰ فیلم خود را به نمایش درآورد. این مستندساز در جشنواره امسال تایید کرد که در حال ساخت مستندی ۶ ساعته برای شبکه نتفلیکس درباره یک ماجرای جنایی است.

این جشنواره که از ۱۸ تا ۲۹ نوامبر (۲۷ ابان تا ۸ آذر) برپا است با نمایش ۳۱۹ فیلم که از میان ۳۴۲۵ فیلم شرکت کننده انتخاب شده‌اند، برگزار می‌شود. در این میان ۷۸ فیلم برای نخستین بار روی پرده می‌روند. نمایش ۵۰ عنوان فیلم هلندی نیز از برنامه‌های این دوره جشنواره است.

نظر شما