شناسهٔ خبر: 40531 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دوره دانش افزایی زبان فارسی در بغداد

براساس توافق نامه همکاری میان رایزنی فرهنگی ایران و مرکز آموزش زبان فارسی عراق، دوره دانش افزایی زبان فارسی ویژه اساتید عراقی در بغداد برگزار شد.

به گزارش  فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ به منظور بهره گیری از اساتید متبحر زبان فارسی و تدریس شیوه های نوین زبان فارسی در عراق، توافق نامه همکاری میان رایزنی فرهنگی ایران در بغداد و مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان وابسته به دانشگاه فردوسی مشهد برقرار شد.
براساس این توافق نامه مقرر شد تا مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در زمینه تأمین منابع آموزشی و برگزاری دوره های شیوه های نوین زبان فارسی در سطح عراق فعال شود.
دوره آموزشی با موضوع «شیوه های تدریس زبان فارسی» با حضور و مشارکت اساتید عراقی در محل مرکز فرهنگی کشورمان در بغداد برگزار شد.
در این دوره آموزشی، ۲۸ نفر از اساتید زبان فارسی از مناطق مختلف عراق همچون بغداد، بصره، نجف، کربلا و کوفه حضور داشتند که با آخرین شیوه های تدریس زبان فارسی به غیر فارسی زبانان آشنا شدند.
برنامه آموزشی این دوره تخصصی دربردارنده دروس آموزش زبان فارسی در ۳ مرحله آغارین، میانی و پیشرفته، دستور زبان فارسی، نگارش فارسی، آشنایی با ادب فارسی و ایران شناسی بود.
پیش از این دوره ۲۱ نفر از اساتید عراقی زبان فارسی، تیرماه در دوره دانش افزایی در مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان بر مبنای توافق میان رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد و دانشگاه فردوسی مشهد، شرکت و مباحث لازمه را فرا گرفته اند.
بنابراعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علاقه به یادگیری زبان فارسی در بغداد و دیگر شهرهای کشور عراق در حال گسترش است؛ این امر را می توان ار میزان آموزشگاه هایی که در این شهر کلاس های زبان فارسی برگزار می کنند، دریافت. 
افزایش تعاملات میان دو کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی- هنری، علمی - دانشگاهی اهمیت یادگیری زبان فارسی را برای عراقی ها به ویژه دانشجویان دو چندان کرده است.

نظر شما